środa, 15 czerwca 2011

Ogórki małosolne z miodem

Na powitanie makowy akcent.
Jak czerwiec to musi pachnieć w kuchni czym???
Ogórki małosolne...oczywiście do tego smalczyk ze skwarkami i cebulką...mniam mniam...pyszota.

                   Ogórki małosolne z miodem:
    Składniki:
  • 1 kg ogórków
  • 1 mała główka czosnku
  • 1 nieduży korzeń chrzanu
  • kilka gałązek kopru z nasionami i łodygami
  • 1 łyżka miodu
  • 1 i 1/2 łyżki soli na każdy litr wody
  • pół łyżeczki ziaren gorczycy białej
  • 10 ziaren pieprzu czarnego
                Wykonanie:
Ogórki i koper umyć.Korzeń chrzanu obrać i pokroić w słupki.Czosnek obrać.
Dno garnka wyłożyć koprem-1 gałązkę kopru zostawić.
Ułożyć ciasno ogórki,dodając czosnek i słupki chrzanu.
Zimną przegotowaną wodę lub źródlaną wymieszać z solą oraz miodem i zalać ogórki.
Na wierzchu położyć odłożony wcześniej koper.
Garnek przykryć talerzykiem i obciążyć.

Pozostawić w ciepłym miejscu przez 3 dni.
Jak one pięknie pachną, życzę smacznego.

4 komentarze

  1. kobieto! Zostań moją żoną! A spędzimy resztę życia w kuchni:D
    Aż mi oczy wyszły na wierzch patrząc na te wszystkie cuda!
    wpadnij i do mnie:
    http://smuglerold.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze powiedzieć nie na proporycję matrymonialną ha ha ha ale do Ciebie wpadnę na pewno.
      Dzięki za miłe słowa.
      Zapraszam na konkurs na głównej stronie.

      Usuń
  2. Zrobiłem na próbę. Pierwsze ogóreczki wyłowione po trzech dniach miały ciekawy, słodkawy smak, ale dużo bardziej smakowały mi te po tygodniu, gdy wszystkie smaki się przegryzły. Chętnie zrobiłbym je w wersji do słoika, ale nie jestem pewien, czy ten przepis nadaje się na dłuższe trzymanie w spiżarni. MaciekG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że się nadaje, miód jest konserwantem. Cieszę się Maćku ze smakowały. Pozdrawiam.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger