Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

niedziela, 26 czerwca 2011

Sernik na zimno na biszkopcie z galaretką

Ten sernik jest według przepisu mojej mamy, jest pyszny.
Sernik jest na biszkopcie i z galaretką w środku...prawdziwy serniczek na zimno z lat dzieciństwa.
                        Składniki na biszkopt:
  • 3 jaja
  • 3/4 szklanki mąki tortowej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia i przesiać.Jajka ubić z cukrem.
Do ubitych jaj dodać mąkę i delikatnie wymieszać.
Wlać do formy nasmarowanej Kasią i wysypanej bułką tartą
Wstawić do nagrzanego piekarnika do 200 stopni i piec do wyrośnięcia.
Po tym czasie temperaturę podwyższyć do 220 stopni i piec jeszcze 15 minut.
Biszkopt wystudzić.
                          Masa serowa:
  • 3 żółtka
  • 1/2 paczki margaryny Kasia
  • 1 szklanka mleka
  • 4 łyżki żelatyny
  • serki homogenizowane 500 g
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 galaretka czerwonego koloru na 500 ml wody
  • truskawki do dekoracji
Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać rozpuszczoną margarynę i dalej ucierać.
W ciepłym mleku rozpuścić żelatynę.
Do masy z jajkami dodać serki a na końcu żelatynę rozpuszczoną w mleku.
Wymieszać dokładnie i wlać do formy z biszkoptem.
Wstawić do lodówki na 1 godzinę.
Galaretkę rozpuścić w 500 ml wrzącej wody i wystudzić.
Na cieście można ułożyć truskawki i zalać tężejącą galaretką.
Można do masy serowej dodać kostki z galaretki innego koloru np.zieloną czy żółtą.
Na wierzchu udekorować połówkami truskawek.
Włożyć do lodówki do całkowitego stężenia.
Myślę że będzie smakowało.

1 komentarz:

  1. obiecałam sobie, że po przejściu na emeryturę nauczę się wreszcie piec...moja mama wcześnie mnie obumarła a teściowa, która żyła do lat 100 i 5 m-cy nie miała czasu...jestem od 2 -ch lat na emeryturze i właśnie zaczynam...ale też się nie spieszę, bo dzieci daleko...a mnie i mężowi lekarze odradzają ciasta...
    więc zaczynam...życzcie mi powodzenia...zanosi się ,że będzie tak smaczne jak wygląda...

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad a na pewno Cię odwiedzę :-)
Anonimie-podaj swoje imię:-)
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...