środa, 12 października 2011

Chlebek na zakwasie razowym żytnim

Chlebek ten wcześniej piekłam przez jakieś 2 lata dwa razy w tygodniu.
Po czym zmarnowałam zakwas i zawieruszył mi sie przepis.
I teraz mam go znowu, jest przepyszny, polecam serdecznie.
                      Składniki
                Zaczyn:
  • 1/2 szklanki zakwasu razowego żytniego
  • szklanka mąki graham, orkiszowej, żytniej razowej (jaką macie)
  • szklanka letniej wody
Wszystko razem wymieszać i zostawić na 24 godziny
                    Chleb właściwy:
  • 1 kg mąki pszennej
  • 3 szklanki letniej wody
  • 3 łyżeczki soli
  • 1/6 kostki drożdży  ( zrobić papkę z wodą )
  • 3/4 szklanki otrąb
  • 3/4 szklanki siemienia lnianego
  • 3/4 szklanki pestek dyni i słonecznika
  • wyżej zarobiony zaczyn.
Wyrobić ciasto i odstawić na godzinę do wyrośnięcia.
Foremki posmarować masłem i wysypać mąką
Ciasto przełożyć do foremek i wygładzić wodą.
Piec 15 minut w 160 stopniach po czym zwiększyć temperaturę do 200 stopni i piec godzinę.
Naprawdę polecam, jest pyszny.

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger