środa, 19 października 2011

Konfitura z jarzębiny

Inspiracje znalazłam TUTAJ
Konfitura z jarzębiny to pyszny dodatek do placków, lodów i ciast.
Zróbcie koniecznie, tylko pamiętać należy aby jarzębinę przemrozić - nie będzie wtedy gorzka.
Składniki:
  • 1000 g dojrzałej jarzębiny
  • 1200 g cukru 
  • pół łyżeczki kwasku cytrynowego lub sok z 1 cytryny

Wykonanie:
  • Jarzębinę dokładnie umyć.
  • Jeśli zrywana jest przed przymrozkami należy ją przemrozić w zamrażarce dwa dni.
  • Poobrywać wszystkie jagódki z gałązek
  • Zagotować 2 litry wody wsypać do wrzącej wody jarzębinę i gotować 8-10minut.
  • Odcedzić, do wywaru wsypać połowę cukru i zagotować.
  • Do wrzątku wsypać odcedzone owoce i gotować na małym ogniu około 10 minut.
  • Odstawić na 1 dzień.
  • Na drugi dzień dodać resztę cukru i gotować na małym ogniu około 20 minut.
  • Mieszać.
  • Z wierzchu zbierać powstałą pianę.
  • Pod koniec gotowania lekko zakwasić.
  • Gorącą konfiturę nakładać do wyparzonych słoiczków.
  • Ustawiać je do góry dnem aż do ostygnięcia.
Smacznego.
Smakuje trochę tak jak żurawina.

3 komentarze

  1. Zaskakujące:) Tyle jarzębiny mam na działce - w tym roku nie może się zmarnować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie szukam wszędzie jarzębiny ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger