niedziela, 18 grudnia 2011

Domowa ricotta

Przepis znalazłam  TUTAJ
Ser wyszedł mięciutki i tak jak lubię lekko słony.
                         Składniki  podaję za autorką:
  • 1,5 litra mleka prawdziwego od krowy
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 cytryny
Mleko wlać do garnka z grubym dnem, i podgrzewać na małym ogniu.
Gdy zacznie wrzeć dodać soli oraz wyciśnięty sok z połowy cytryny.
Następnie gotować jeszcze chwile co jakiś czas mieszając, gdy zacznie wytwarzać się ser zdjąć z ognia i przecedzić przez sito wyłożone wcześniej gazą..
Tak pozostawić do całkowitego ocieknięcia i wystudzenia.
Przełożyć do pojemnika i przechowywać przez kilka dni w lodówce.

Smacznego.

5 komentarze

  1. Zapisuję do wypróbowania- musi być pyszny taki domowy serek

    OdpowiedzUsuń
  2. ile sera wychodzi z tego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki :) jeszcze jedno pytanie... mieszkam we wrocławiu, a tu krowy się nie pasą ;) jakim mlekiem mogę zastąpić to prosto od krowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o mleko to może być każde ale 3,2%...ja próbowałam w folii i wyszło znakomicie.Jedyne które się nie nadaje pod każdym pozorem to UHT:-)

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger