piątek, 16 grudnia 2011

Pasztet z bakłażana i mascarpone

Pomysł znalazłam TUTAJ
Pasztet wyszedł rewelacyjnie a smakuje wyśmienicie.
Kilka osób w pracy kosztowało pasztetu i zachwyceni byli smakiem.

                       Składniki:
  • 1 mały filet z kurczaka
  • 1 bakłażan mały
  • 1 cebula
  • 4-5szt pomidorów suszonych
  • kilka listków bazylii (dałam suszoną )
  • 25g masła
  • 250g.mascarpone
  • 1 jajko
  • woda i ziarenka smaku
  • sol
  • pieprz
  • 2 ząbki czosnku
  • tymianek
  • gałka muszkatołowa

Bakłażana i cebulę skroiłam w plastry i posoliłam,odstawiłam na 15 minut.
Po tym czasie opłukałam wodą i wysuszyłam ręcznikiem papierowym.
Pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na oleju ( nie za dużo bo bakłażan chłonie oliwę jak gąbka..)
Dodałam tymianek i przeciśnięty przez praskę czosnek, podlałam kapką wody i dusiłam do miękkości.
Ugotowane mięso pokroiłam na małe kawałki i wrzuciłam do blendera i dolałam trochę rosołu żeby się dobrze miksowało i masa nie była sucha.
Powstała gęsta papka.
Cały czas miksując dodałam bakłażana z cebulą ,pomidory,bazylię i masło.
Dodałam jajko i mascarpone.
Doprawiłam do smaku gałką i odrobiną soli i pieprzu
Przełożyłam do długiej wąskiej foremki i piekłam w 170stopniach  przez  godzinę. 
Do piekarnika na dno należy wstawić naczynie z wodą aby pasztet nie wysechł.
Smacznego.
Przepis dodaję do Akcji  Wigilia-Zapraszamy do stołu
bo zrobię go na pewno na święta.

1 komentarze

  1. Namówiłaś mnie chyba, mam plany co do pasztetu, ale myślałam o tradycyjny, ale fajnie byłoby zachwycić gości takim nietypowym właśnie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger