środa, 21 grudnia 2011

Rolmopsy

Wigilia coraz bliżej i coraz więcej trzeba zrobić ale ja to lubię.
Pachnie w całym domu, zapachy się mieszają i przenikają, cudnie.
Wczoraj robiłam śledziki na wszelakie sposoby a dzis przedstawiam rolmopsy a zaraz potem śledzie w musztardzie.
Reszte przepisów jutro.
Ten przepis jest rodzinną tradycją.

                   Składniki:
  • śledzie solone z beczki ze skórą ( miałam trzy spore śledzie )
  • cebula
  • papryka czerwona
  • ogórek kiszony
  • musztarda ( ja miałam z chilli )
                   Zalewa;
  • 600 ml wody
  • 1 duża cebula
  • 100 ml octu spirytusowego 10 %
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • 5 ziarenek pieprzu czarnego
  • 1/2 łyżeczki ziaren kolendry
Śledzie należy namoczyć na całą noc.
Moje dwa śledziki miały mlecze więc wykorzystam je do śledzi w śmietanie ale to już w sobotę.
Namoczone śledzie oczyścić i wyfiletować...drobne ostki jak zostaną to nie szkodzi bo ocet wszytko rozpuści.
Cebulę pokroić w słupki, paprykę też w słupki a ogórek kiszony na ćwiartki.
Na jeden płat śledziowy jeden słupek cebuli, pasek papryki i jeden ogórek.
Płaty smarujemy musztardą, przy węższej części płata kładziemy warzywa i zwijamy w rulon.
Na końcu spinamy wykałaczką.
Przygotowujemy zalewę:
Cebulę do zalewy kroimy w plasterki.
Wodę, ocet i przyprawy mieszamy razem i zagotowujemy.
Zostawiamy zalewę do wystudzenia.
Rolmopsy układamy w słoju i zalewamy zimną zalewą.
Odstawiamy minimum na 24 godziny do lodówki.


Przepis dodaje do Akcji Wigilia-Zapraszamy do stołu
Smacznego!
Jest jeszcze czas...możecie wypróbować....są pyszne.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger