niedziela, 15 stycznia 2012

Nalewka z wiśni

To już ostatnia trzecia propozycja nalewki....wiśniowa.....ją lubię najbardziej ze względu na pijane wiśnie które już niestety wykorzystałam do tortu....były pyszne.
 
                    Składniki:
  • 1 kg wiśni
  • 1 kg cukru
  • 1 litr spirytusu
Wiśnie należy wydrylować ale ok. 100 g zostawić z pestkami.
Owoce wrzucić do słoja i zalać spirytusem.

Po tygodniu zlać płyn do innego naczynia a następnie zasypać wiśnie cukrem.
Po około tygodniu zlać płyn z nad wiśni i połączyć z wiśniowym alkoholem.
Wlać do butelek i zostawić na 6 miesięcy.
Wiśnie zalać wódką tak aby tylko je przykryła i wykorzystać do tortów lub deserów.
Na zdrowie!
Przepis własny.

3 komentarze

  1. Dzień dobry, a nalewkę nalewamy do butelek korkowanych czy zakręcanych ? pozdrawiam P.S. Może głupie pytanie ale dopiero stawiam pierwsze kroczki w przetwórstwie owocowym :))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Dorotko :). Masz piękny i bogaty blog będę tu zglądać , dzisiaj robiłam kompocik z wiśni i tak właśnie trafiłam na twój blog . Pozdrawiam i życzę nowych inspiracji:).


























    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger