niedziela, 29 kwietnia 2012

Tarta szpinakowo-śmietanowa i testowanie

Dzięki uprzejmości portalu Uroda i Zdrowie oraz Dystrybutorowi Przysmaków Świata De Care
otrzymałam do testowania 5 produktów.
Oto i one:
śmietana condisoia
krem dijonnaise
sok z fig
olej kokosowy
woda kokosowa
O znakomitych właściwościach oleju kokosowego-którego tez dodałam do tarty-już pisałam i zapraszam TUTAJ a dzisiaj o śmietanie troszeczkę.
Jakoś zawsze wydawało mi się że sojowe produkty to są takie bezpłciowe...czemu ?...nie wiem ale nie teraz.
Śmietana condisoia jest kremowa, delikatna o słodkawym smaku i śmietankowym zapachu.
O śmietanie możecie poczytać na STRONIE  a ja Wam tylko napisze że użyłam ją do tarty szpinakowo-śmietankowej do ciasta i do nadzienia i ciasto wyszło bardzo kruche i delikatne natomiast podkreśliła ona smak szpinaku w nadzieniu i nadała mu kremowej konsystencji.
Ja jeszcze dodam od siebie że:
Kremowa śmietana na bazie soi- doskonałą alternatywą dla osób z alergią na produkty mleczne i gluten.
Czyli dla dzieciaczków w szczególności.
Ja upiekłam tarte szpinakową bo teraz na wiosnę kolor zielony w potrawach pobudza moje receptory do działania ( tego kulinarnego też).


                       Składniki:
  • 70 g masła
  • 1/3 szklanki śmietany sojowej condisoia
  • 1 ugotowane i posiekane żółtko jaja
  • ok. 1 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka rozpuszczonego oleju kokosowego
  • sól
Z podanych składników zagnieść ciasto i wylepić nim dno i boki formy do tarty.
Włożyć tartę na 60 minut do lodówki.

                   Składniki farszu:
  • 500 g liści szpinaku
  • 5 jajek
  • 100 g hiszpańskiej kiełbasy paprykowej chorizo
  • 3 łyżki sojowej śmietany condisoia
  • 3 posiekane ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa do smaku
  • 100 g sera gouda
  • 50 g sera typy parmezan ( u mnie dojrzały typu koryciński)


Szpinak obrać, umyć, osuszyć i posiekać.
Na patelni rozgrzać olej i podsmażyć czosnek a następnie włożyć posiekany szpinak i podsmażyć kilka minut.
Wystudzić.
3 jaja gotujemy na twardo a następnie studzimy, obieramy i kroimy w kostkę.
W pozostałych 2 jajach oddzielić żółtka od białek i białka ubić na puszystą pianę.
Szpinak mieszamy z żółtkami, posiekanymi jajami,śmietaną oraz przyprawami i mieszamy a następnie dodajemy piane i jeszcze raz delikatnie mieszamy.
Ser gouda ścieramy na tarce o grubych oczkach a koryciński na tarce o drobnych oczkach.
Na ciasto wysypujemy ser gouda a następnie układamy krążki kiełbasy chorizo a na niej wykładamy farsz szpinakowy.
Na wierzchu posypujemy korycińskim.
Pieczemy 30 minut w temp 180 C.
Smacznego.

5 komentarze

  1. Wszystko co jest ze szpinakiem musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na mnie też już czekają, przesyłka dotarła, tylko ja na urlopie :-) Będę próbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na relacje Margarytko a teraz wypoczywaj:-)
    Olcia Ty też tak uwielbiasz szpinak?
    Anka do usług:-)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger