sobota, 2 czerwca 2012

Makaron z sosem orzechowym

Danie to czekało sporo na wykonanie bo albo skończyły się orzechy albo makaron zużyłam do czegoś innego albo...albo i tak ciągle schodziło na dalszy plan.
W końcu udało się zrobić makaron z sosem orzechowym i polecam każdemu...jest pysznie.





Składniki:

  • 100 g orzechów włoskich łuskanych
  • 2 ząbki czosnku
  • 2-3 łyżki tartego parmezanu
  • 1/3 szklanki oliwy z oliwek
  • 1/2 szklanki śmietany kremówki
  • sól
  • pieprz
  • natka pietruszki
  • 400 g makaronu gniazdka -ja użyłam makaronu czanieckiego-Gniazdko 1
  • plaster szynki chudej-wersja dla mięsożerców


Ugotowane gniazda makaronu




Makaron ugotować w osolonej wodzie z dodatkiem 2 łyżek oleju rzepakowego al'dente.



Orzechy utrzeć z czosnkiem i parmezanem w blenderze, dodać oliwę i śmietankę.
Dobrze wymieszać.
Sos orzechowy połączyć z gorącym makaronem.
Gdyby zdarzyło się że sos jest za gęsty to rozcieńczyć go wodą z gotowania makaronu.
Posypać świeżo zmielonym pieprzem, oraz siekaną natką pietruszki.



W wersji dla mięsożerców: plaster szynki pokroić w kostkę i podsmażyć na suchej patelni.
Posypać danie natką pietruszki.




Smacznego.

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger