Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

niedziela, 1 lipca 2012

Bułki jagodowe z serem

Przepis znalazłam u Dorotuś ale trochę musiałam go przerobić bo ciasto z takiej ilości mąki było za rzadkie i lejące wiec ja dodałam więcej mąki ale mogłam tez zmniejszyć ilość mleka -nie wiedziałam wówczas że będzie takie rzadkie.
Ja podam przepis już po moich przeróbkach.
Składniki:
  • 300 ml mleka
  • 60 g masła
  • 100 g cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3 jaja
  • 700 g mąki pszennej
  • 10 g drożdży suchych
Mleko podgrzać i dodać do niego masło, cukier i roztrzepane jaja.
Wszystko wymieszać.
Mąkę wymieszać z drożdżami, dodać sól a następnie mleko z jajkami i masłem.
Wyrobić gładkie  i elastyczne ciasto.
Pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
Będzie to trwało ok. 1-1,5 godziny.
Po wyrośnięciu ciasto wyjąć z miski, przerobić i rozwałkować na duży prostokąt o wymiarach 50 x 40.
Do wypieku użyłam blachy o wymiarach 25 x 36 którą wyłożyłam papierem do pieczenia.
Ciasto po rozwałkowaniu przekroić na pół tak aby powstały dwa prostokąty 25 x 40.
Obie części posmarować masą serową i posypać jagodami.
Każdy prostokąt złożyć na pół, wzdłuż dłuższego boku, docisnąć lekko brzegi.
Potem ostrym nożem kroić na 8-10 bułeczek- w sumie z dwóch prostokątów ma być 16-20 bułek.
Bułki układać na blaszce jedna obok drugiej w dwóch rzędach,dość ściśle.
Przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na ok.40-45 minut.
Pieczemy bułeczki ok. 20-25 minut w temperaturze 180 C.
         Masa serowa:
  • 400 g twarogu tłustego
  • 2 łyżki masła w temp. pokojowej
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 5 łyżek cukru z wanilią
         oraz
  • ok.300 g jagód
Składniki masy serowej wymieszać widelcem co umożliwi rozgniecenie twarogu.
Po wyjęciu z pieca jeszcze ciepłe bułki polukrować bądź posypać cukrem pudrem.
     A jak zrobić lukier?
Dorotus podaje aby najszybciej zrobić go ze szklanki cukru pudru i 3 łyżek wrzącej wody i tak tez zrobiłam ale dodałam troszkę więcej wrzątku i wtedy lukier jest bardziej lejący.
       Życzę miłych wrażeń przy wypiekach.

3 komentarze:

  1. Jagodzianki w samą porę :-)
    Są jagody w lesie ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ Ty kusisz!
    Chętnie wpadłabym do Ciebie na te wspaniałe bułeczki.

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks