sobota, 14 lipca 2012

Drożdżowiec z jagodami

Drożdżowiec to moje ulubione ciasto zaraz po serniku a jeszcze z jagodami to miód w gębie.
Zapraszam.

Składniki:
  • 3 szklanki mąki
  • 3 łyżeczki oleju
  • 10 dag margaryny rozpuszczonej
  • 3/4 szklanki mleka
  • 3 dag drożdży
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 całe jajko
  • 1 żółtko
Kruszonka:
  • 3 łyżki mąki
  • 2 łyżki margaryny
  • 2 łyżki cukru pudru
                             Dodatkowo:
  • ok 600 ml jagód
Drożdże rozetrzeć z 1 łyżką cukru, 2 łyżkami mąki i kilkoma łyżkami ciepłego mleka - odstawić do wyrośnięcia. 
Do przesianej mąki wlać ciepłe mleko z cukrem .
Dodać jajko i żółtko.
Wyrabiając dodać roztopioną margarynę i  olej. 
Wyrabiać tak długo by ciasto odchodziło od ręki. 
Ciasto odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Przygotować blachę ( 22 x 34 ) tzn. wysmarować tłuszczem i obsypać mąką.
Wyłożyć ciasto do formy  i poukładać na nim umyte wcześniej jagody .
Z podanych składników zrobić kruszonkę i posypać ciasto.
Zostawić jeszcze na 30 minut aby podrosło.
Wstawić do piekarnika na ok.50 minut w temperaturze 180 C.
Smacznego. 
Przepis dołączam do Akcji

6 komentarze

  1. A moje drożdżowe jagodzianki w piecu właśnie! :D
    Przepis zapisuje,bo jagód masa,a drożdżówkę wszyscy w domu kochają!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Drożdżowe z jagodami..mniam..

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam drożdżowe tak samo, zaraz po serniku :) wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam ...ciesze sie bardzo że znalazłam pani blog..przepis własnie szukałam drożdżowe ciasto..napewno upiekę ..POZDRAWIAM:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czego chcieć więcej...Jest drożdżowe, są jagody....i kruszonka... :) Niebo w gębie. :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger