środa, 25 lipca 2012

Pestkówka

Przepis znalazłam gdzieś w necie ale nie pamiętam gdzie.
Nalewkę zrobiłam pierwszy raz i jeszcze dojrzewa ale pachnie cudnie, jakoś tak migdałowo.
Nalewka jest pyszna, dojrzała i zamieszczam zdjęcia dojrzałej.
Polecam gorąco na zimne i deszczowe dni albo do kawki z przyjaciółmi. 
Zdjęcia gotowej nalewki umieściłam w październiku 2016, nalewka miała 4 lata.
Pestkówka.




                Składniki:
  • 1/4 l spirytusu
  • 1/2 l wody
  • 300 g cukru 
  • 1 szklanka pestek z jabłek - pestki zbierałam całą zimę a ponieważ jemy dużo jabłek nie było to trudne


Cukier stopić, podgrzewając go z wodą, ostudzić, wlać do hermetycznie zamykanego naczynia, dodać pestki i spirytus, a następnie pozostawić na 40 dni.
Po upływie tego czasu przecedzić przez bibułę i wlać do butelki z ciemnego szkła.
Im starsza tym lepsza.

U mnie jest na etapie im starsza tym lepsza.
Jak już będzie dobra to pokażę.

 Na zdrowie!

22 komentarze

  1. ja robiłam z pestek pigwowca i pigwy, jest świetna do deserów i ciast

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis. A mam pytanko, rozumiem,ze pestki wysuszone były ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zbierasz pestki przez całą zimę to one same wyschną.
      Zbierałam do szklanki nakrytej gazą żeby miały powietrze i nie spleśniały.

      Usuń
    2. To ja zaczynam zbieranie pestek :)

      Usuń
  3. A może to mój przepis?:) Zamieściłam go zimą na swoim blogu. Faktycznie nalewka jest rewelacyjna, migdałowa. Mama robi ją rok rocznie od wielu lat. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Być może gosik2 że Twój...znalazłam go gdzieś w sieci i nie spisałam adresu:-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Migdałowa dlatego, ze w pestkach znajduje się arszenik... On właśnie pachnie migdałowo. Polecam spektakl teatralny "Arszenik i stare koronki". A nalewka rzeczywiście pyszna, moi znajomi robią ją od lat. I głowa po arszeniku nie boli :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zygi 11 września 2012
    Super pestkówka jest z nsionek pigwowca,a jak do flaszxeczki nalewki z pigwowca wlejesz 50-siątkę pestkówko to wtedy dopiero jest miód w gębie.
    Pozdrowionka zygi.k@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. własnie zaczynam produkcję ww nalewki.Mam nadzieję ,że warto
    Krzysiek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nastawiłem z pestek pigwy,tylko że zrobiła mi się z tego galareta,czy tak ma być?

      Usuń
    2. Z tego co piszesz jest za dużo pestek w stosunku do wody i spirytusu.
      Nie powinno sie tak stać by była galaretka.
      Rozcieńcz to wodą a potem będziesz ustalał czy jest za słaba i czy dodac spirytusu.

      Usuń
    3. wszystko robiłem według przepisu,wszystkiego po miarce,ale zrobię tak jak piszesz, dziękuję Doroto:)

      Usuń
  8. mam pytanie czy mogą być też pestki z gruszek

    OdpowiedzUsuń
  9. NIE arszenik a CYJANEK skaldnik tzw kw.pruskiego (gazu bojowego) i to on daje nam migdalowy posmak i zapach

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy nalewka z pestek dyni może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co wyjdzie z pestek dyni,ale nie zawierają one żadnych składników które maja pestki jabłek, pigwa czy gruszka.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger