czwartek, 2 sierpnia 2012

Ogórki małosolne z miodem i rozmarynem

O ten przepis prosiły dziewczyny na Facebooku więc czem prędzej zamieszczam aby więcej osób cieszyło się tym niepowtarzalnym smakiem.
Ogórki małosolne z miodem.
Składniki:
  • 1000 g ogórków gruntowych
  • koper taki bez nasion ok. 1/2 pęczka
  • 2 - 3 baldachy kopru z nasionami
  • 1/2 łyżeczki gorczycy
  • 1/2 łyżeczki pieprzu w ziarnkach
  • 1 i 1/2 łyżki soli kamiennej niejodowanej na litr wody
  • 1 czubata łyżeczka rozmarynu suszonego albo kilka gałązek świeżego
  • 1 łyżka miodu
  • ok. 5 centymetrowy kawałek chrzanu
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • liść laurowy

Przygotowanie ogórków:
  • Ogórki umyć i umieścić na stojąco w garnku kamiennym bądź słoju.
  • Powkładać także wszystkie przyprawy, ziarna , czosnek, chrzan - pokroić w słupki.
  • Zagotować 1 litr wody i rozpuścić w nim sól i miód.
  • Zalać ogórki.
  • Jeśli są w kamiennym garnku przykryć talerzykiem i obciążyć-ja daję słoik litrowy z wodą-aby ogórki całe się zanurzyły i dzięki temu nie gniły.
  • Jeśli są w słoju po prostu zakręcić.
  • Po 3 dniach już pachną i ja takie najbardziej lubię.
Smacznego.
Pomysł własny.

3 komentarze

  1. dodatek miodu bardzo mi się podoba! do następnej porcji małosolnych na pewno dodam eksperymentalnie :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger