środa, 10 października 2012

Marynowane opieńki

Czy przepisy na sałatkę jesienną już przygotowane ?
Pamiętajcie o konkursie "Jesienna sałatka" - książka czeka na właściciela.
Znacie opieńki?...jadacie?....jutro postaram się zrobić album z grzybami które ja zbieram a dziś przedstawiam opieńki marynowane.
Na zimowym stole nie może ich zabraknąć.


                                     Składniki:
  • opieńki
                                  Na marynatę:
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • kilka ziaren pieprzu czarnego
  • plastry cebuli - jak ktoś lubi dużo to dodaje dużo a jak mniej to kilka plasterków wystarczy
  • 2-3 liście laurowe
  • 3-4 ziarna kardamonu
  • ok. 1 łyżeczki gorczycy białej
  • cukier do smaku - zależy jak kto lubi
  • ocet w stosunku do wody 1:2,5 czyli np. 1 szklanka octu na 2,5 szklanki wody
Opieńki obrać i opłukać na sicie - nie zalewamy i nie moczymy grzybów w wodzie bo chłoną ją jak gąbka.
Osączone opieńki obgotowujemy, odcedzamy a następnie gotujemy w osolonej wodzie ok. 5 minut.
Odcedzamy na sicie.
Przygotowujemy zalewę.
Wszystkie składniki zalewy gotujemy chwilę a następnie wrzucamy do niej osączone grzyby i gotujemy razem 3-4 minuty.
Gorące grzyby przekładamy następnie do słoików razem z zalewą, zakręcamy i gotowe.
Po dwóch - trzech dniach można jeść.
Smacznego.
Przepis własny.

7 komentarze

  1. Mój mężulek nazbierał dziś całe duże wiadro...ale chyba je zamrożę..następnym razem zrobię w słoiczkach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi też w tym roku udało się zrobić słoiczek marynowanych opieńków. Ale zostawie je sobie na święta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na mój kanał YT www.youtube.com/user/KrissGPL

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny blog!
    Wiele przydatnej wiedzy i bogatej treści
    Zapraszam do mnie
    Banners Broker

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger