poniedziałek, 19 listopada 2012

Ciasto "Salceson"

Znowu blog ma swój mały jubileusz i to dzięki Wam.
Wczoraj jak napisałam post to w statystykach wykazało że jest to 1000 post.
Nawet nie wiedziałam że to już taka okrągła liczba.
Bardzo mi w tym pomogliście czytając te 1000 postów.
Druga podzięka dla Was to 600 000 tysięcy odsłon bloga.
Dziękuję Wam że do mnie zaglądacie i czytacie to co mam Wam do powiedzenia a także korzystacie z moich pomysłów.
Częstujcie się ciastem które upiekłam i zapraszam, dalej zaglądajcie do mnie na coś pysznego.
                 Ciasto "Salceson"
 Skąd ta nazwa? wygląd ciasta mówi sam za siebie....wygląda dokładnie jak salceson.
Przepis dostałam kiedyś od cioci i tak już zagościł na stałe w naszym domu.
Ciasto jest wilgotne i bardzo bardzo pyszne.
                Składniki:
  • 2,5 szklanki mąki 
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jaja
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sodki
  • 4-5 sporych gruszek
 Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę.
Potem stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, na zmianę z olejem a następnie kakao, cynamon,sodkę.
Dobrze wymieszać.
Gruszki obraćpokroić w kostkę.
Ciasto wymieszać z pokrojonymi gruszkami.
Przełożyć następnie do formy 24 x 30 wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułka tartą.
Piec w temperaturze 175 stopni przez 40-45 minut - do suchego patyczka.
Smacznego.

6 komentarze

  1. Lubię to ciasto jest takie "wilgotne" a jednak nie jest to standardowa szarlotka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam to ciacho i uwielbiam.Właśnie za to że jest z jabłkami i że jest wilgotne.No i szybkie do zrobienia...tak przy okazji ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję tych okrągłych liczb:)))blog fajny i apetyczny więc takie wyniki nie dziwią:))))))))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Serdecznie gratuluję wytrwałości i sukcesów w blogowaniu Dorotko!
    Ciasto znam, ale wieki go nie piekłam. Dziękuję, że mi o nim przypomniałaś.

    pozdrawiam serdecznie

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda że nie podała Pani dokładnego sposobu wykonania tego ciasta Zapomniała Pani napisać w którym momencie dodaje się olej. Skorzystałam z tego przepisu ale właśnie nie było napisane w którym momencie dodać olej. Ciasto jest w piekarniku mam nadzieję że mi wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, zapomniałam o oleju ale myślę że wyszlo super bo olej dodaje się na zmianę z mąką.
      Dzięki za zwrócenie uwagi.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger