niedziela, 18 listopada 2012

Pierogi ze śliwkami

Co wkładacie do pierogów?
Chyba wszystkie chwyty dozwolone.
Tym razem pierogi ze śliwkami.

                  Składniki na ciasto:

  • 2 szk. mąki
  • około szklanki ciepłej wody
  • 2 łyżki oleju
                Nadzienie:
  • połówki śliwek
  • cukier cynamonowy
                oraz:
  • masło do polania pierogów
  • cukier cynamonowy
                Ciasto:
Z podanych składników zagniatamy ciasto tak aby było elastyczne i odstawiamy pod przykryciem na 30 minut aby ciasto odpoczęło.

 Przygotowane ciasto rozwałkowujemy na cienkie placki, wycinamy z nich tradycyjne krążki, do których wkładamy połowę śliwki oraz na czubku łyżki cukru cynamonowego.
Zalepiamy tak jak umiemy, dla mnie to nie jest takie ważne.
Pierogi wrzucamy do gotującej się, osolonej wody i gotujemy na wolnym ogniu ok. 3 min. od wypłynięcia.

 Pierogi polewamy roztopionym masłem i obsypujemy cukrem cynamonowym.
 Smacznego.

4 komentarze

  1. Jeżeli owocowe - to przede wszystkim z jagodami!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domu zazwyczaj robione są z twarogiem. Ze śliwkami jeszcze nie było ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze śliwką może być ciekawe. Skoro dobre są knedle ze śliwkami to i dobre muszą być pierogi. Jak zdobędę śliwki to wypróbuję :)
    Pozdrawiam Dorotko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię podobne, a w zimie ze śliwkami suszonymi!

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger