Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 24 listopada 2012

Zupa z opieniek

Tym którzy zamrozili opieńki polecam teraz a tym którzy nie mają proponuję zrobić na przyszły sezon bo zupa jest  tego warta.

           Składniki:
  • 300 g opieniek
  • 2 łyżki Jarzywka Marsyla lub innej mieszanki warzyw
  • sól
  • pieprz
  • 100 ml śmietany słodkiej
  • ser długodojrzewający do posypania zupy
           Zacierki:
  • 1 szklanka mąki
  • 1/4 szklanki wody
  • 1 jajo
 Opieńki bez twardych ogonów obrać i umyć na sicie.
Następnie grzyby obgotować i przepłukać znowu na sicie.
Do garnka wrzucić obgotowane opieńki i wsypać jarzywko a następnie dodać ok.1,5 litra wody.
Gotować aż warzywa zmiękną.
Dodać wówczas śmietanę i razem zagotować.
Z mąki, jaja i wody zrobić zacierki i wkładać je do gotującej zupy urywając ciasto po kawałku lub małą łyżeczką.
Gotować zupę od wypłynięcia klusek ok. 5 minut.
Zupę już na talerzu posypać serem długodojrzewającym typu parmezan- ja posypałam moim dojrzałym korycińskim.
Smacznego. 

3 komentarze:

  1. Śmiwtane dodaje sie na koncu-najpierw zacierki a potem smietane!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz robić jak chcesz Anonimie, moja wersja jest taka.Pozdrawiam.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks