poniedziałek, 7 stycznia 2013

Rozgrzewająca zupa z dyni

No to chyba pomęczę Was dyniowymi przysmakami a dlaczego?
Dostałam dynię, tak tak teraz od sąsiadki mojej mamy , nie jest olbrzymem ale kilka potraw z niej będzie.
Mam na myśli dżemik, tartę, ciasto, zapiekanka.
Myślę że mi wyjdzie tyle ha ha.
A teraz dlaczego zupa z dyni? bo smakuje wybornie, bo jest rozgrzewająca na te chłodne dni.
Mam w pracy kolegę Sławka który wspomaga mnie hi hi pomysłami na dania i to jest właśnie propozycja od Sławka.
On ciągle mi coś podrzuca mówiąc a robiłaś to?....i już pomysł wykorzystuję.
Teraz też coś jeszcze Sławkowego pomysłu dojrzewa w domu ale o tym jak pomysł wypali.
Rozgrzewająca zupa z dyni.
Składniki:
  • 2000 ml bulionu
  • 2 duże ziemniaki
  • 2 cebule
  • 1/2 bulwy selera - średniego
  • 1/4 dyni ok. 1500 g samego miąższu
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • pestki dyni uprażone na suchej patelni - garść
  • kwaśna śmietana - ok. 100 ml
  • grzanki z chleba razowego
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • 1 łyżeczka curry
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru

  • Dynię, seler, ziemniaki, czosnek oraz cebulę pokroić w kostkę i zalać bulionem a następnie gotować do miękkości około 20 minut.
  • Zupę lekko przestudzić i zmiksować na gładki krem.
  • Doprawić do smaku solą, pieprzem, imbirem oraz curry.
  • Podawać z pestkami dyni uprażonymi na suchej patelni oraz kleksem kwaśnej śmietany i grzankami.
Smacznego.
Przepis od Sławka.

3 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger