Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

wtorek, 5 marca 2013

Czekoladki z nadzieniem cytrynowym

Pyszne czekoladki jako moja propozycja na imieniny czy urodziny.
Ale także jako pyszny prezent zapakowane w cudne pudełko.
Smakują rewelacyjnie tym bardziej że można tu użyć składników które lubimy najbardziej.
Potrzebne będą tylko foremki do czekoladek i pędzelek do malowania mały.
Ja swoje foremki kupiłam w Biedronce.
Idealne będą również na świąteczne stoły czy to wielkanocny czy bożonarodzeniowy, polecam.
Czekoladki z nadzieniem cytrynowym.


                  Składniki:
  • 200 g czekolady deserowej
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 3 łyżki dżemu z limonki z tymiankiem
  • foremki do czekoladek lub do kostek lodu
  • mały pędzelek do farb

Zaczynamy zabawę.
Galaretkę należy rozpuścić  w 1/3 szklanki wrzącej wody a jak przestygnie dodajemy do niej dżem i mieszamy.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej czyli miskę stawiamy na garnku w którym gotuje się woda i do miski wrzucamy połamaną na kawałki czekoladę.
Od czasu do czasu mieszamy aby czekolada się ładnie rozpuściła.
Rozpuszczoną ale nie gorącą czekoladą smarujemy wnętrze foremek.
Jest to żmudna praca ale efekt jest tego wart.
Foremki wstawiamy do lodówki na kilka minut aby czekolada stwardniała.
Następnie smarujemy wnętrze foremek jeszcze raz  i znowu do lodówki.
Można na tym poprzestać ale ja lubię grubą czekoladę i posmarowałam jeszcze raz foremki w środku i wstawiłam na 10 minut do lodówki.  
Do foremek wkładamy teraz nasz przestygnięty dżem z galaretką.
Do jednej foremki zmieści się ok. 1 łyżeczki galaretki. 
Na wierzchu galaretki przykrywamy warstwą czekolady.
Wstawiamy do lodówki na 2 godziny albo jak chcemy szybko na 30 minut do zamrażarki.
Wyciskamy potem nasze czekoladki i zajadamy się.
Smacznego.  
Przepis własny.  

7 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym dostać taki prezencik zrobiony przez kogoś. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekoladki powiadasz uwielbiam:)))))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonały pomysł.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm..., pyszniutkie. Przypominają mi się smaki dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pomysłowe te czekoladki, myślę że i na Dzień Mamy będą jak znalazł!
    pozdrawiam
    Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę jakie ciekawe... że można samemu zrobić:)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie na bloga dzisiejszy wpis może Cię zainteresować:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks