wtorek, 19 marca 2013

Murzynek z białej fasoli

No i jak to powiecie, murzynek a z białej fasoli?
I do tego ciasto z fasoli?
No to ja Wam powiem dwa razy tak.
Inspiracja jest Tutaj , a ja zamieniłam fasolę i dodałam rodzynki i wyszlo rewelacyjnie.
Polecam Wam takie szybkie ciasto na świąteczny stół.
Jest wilgotne i nie "rozdyma" nie nie nie, a do tego chrupiące migdały i prawie "zero" kalorii co w święta ma duuuuże znaczenie.
Zapraszam na pyszne ciasto do wypieku którego użyłam białej drobnej fasoli Lestello ale możecie użyć fasoli innego koloru i też będzie dobrze.  

                     Składniki:
  •   ok. 200 g ugotowanej białej drobnej fasoli Lestello

  •   6 łyżek mleka płynnego 2 %
      3 jaja  
  •   szczypta soli
      1/2 szklanki cukru
      4 łyżki kakao
      1 łyżeczka proszku do pieczenia
      1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
      3 łyżki słupków migdałowych
      garść rodzynek
Dzień wcześniej namoczyć fasolę w zimnej wodzi a dnia następnego ugotować ją ze szczypta soli do miękkości.
Można użyć fasoli z puszki to wtedy będzie łatwiej i sprawniej.
Ugotowaną fasolę zmiksować z mlekiem na gładka masę.
Białka oddzielone wcześniej  od żółtek ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli.
Następnie dodajemy do ubitych białek po łyżce cukier.
Żółtka ubijamy z puree z fasoli, dodajemy kakao, proszek do pieczenia i sodę.
Dokładnie miksujemy a na koniec dodajemy pianę z białek z cukrem i delikatnie, juz nie mikserem mieszamy.
  Na koniec dodajemy słupki migdałów i rodzynki.
Keksówkę taką małą smarujemy masłem lub wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy ciasto.
Pieczemy ok. 40 minut lub do "suchego" patyczka w temperaturze 180 C.
Smacznego.   

8 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Te dwie kropki o ile wiem o czym mówisz to jest przy zaznaczaniu składników a jednym z nich było zdjęcie fasoli, system tak zaznacza i choć próbowałam to jakoś obejść nie da się.
      Ot i 2 kropki.

      Usuń
  2. Ojejku, to musi być pyszne ciasto. Bardzo ciekawe.
    Szkoda, że idę w niedzielę na imprezę. Upiekłabym.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe!:) sama kiedyś robiłam ciacho z fasolą, ale z puszki:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy i apetyczny wygląd ma to ciacho:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie wygląda:) ciekawe jak smakuje takie ciasto z fasolą

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam ciasto z fasoli i potwierdzam jest pyszne i się nie starzeje:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger