piątek, 29 marca 2013

Piróg biłgorajski

Jest to propozycja na dzisiejszy Wielki Piątek dla wszystkich którzy poszczą.


                        Składniki:
  • 3 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 5 średnich ugotowanych ziemniaków
  • 1 szklanka kaszy gryczanej palonej sypkiej
  • sól
  • pieprz
  • żółtko
  • 1/2 szklanki śmietany
  • 3 łyżki masła klarowanego

Mąkę wymieszać z solą, dodać tyle zimnej wody, aby uzyskać elastyczne ciasto.
Kaszę zalać 2 szklankami wody z solą, zagotować dodać łyżkę masła i gotować pod przykryciem na maleńkim ogniu 20 minut.
Kasze po ugotowaniu ostudzić.
Ziemniaki przepuścić przez praskę, dodać śmietanę i łyżkę masła, dokładnie wyrobić.
Na końcu połączyć z sypką kaszą, wymieszać.
Ciasto należy rozwałkować na wielkość formy włącznie z górą.
Ciastem wyłożyć wysmarowaną masłem keksówkę, wyłożyć na nie masę ziemniaczaną i nakryć ciastem.
Posmarować rozkłóconym żółtkiem.
Piec w temperaturze 180 C przez 50 minut.
Podawać z ulubionymi sosami.
Ja podałam z sosem pieczarkowo-serowym.
Smacznego.
Przepis kuchni kresowej.

4 komentarze

  1. Jadłam to kiedyś - bardzo mi smakowało, zapisuję przepis, kiedyś zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł, jeszcze nigdy czegoś takiego nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger