środa, 27 marca 2013

Sos z opieniek

Polecam ten sos do mięs wszelakich na świąteczny stół i nie tylko.
Jeśli nie macie opieniek - ja miałam zamrożone - to mogą być boczniaki.
Sos jest pachnący i smakowity.


                  Składniki:
  • 100 g opieniek
  • 1 szalotka
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego
  • 150 ml kwaśnej śmietany 30 %
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki kiełków mieszanki pikantnej
  • 1 łyżka posiekanego świeżego rozmarynu

Opieńki umyć, obgotować i odcedzić na sicie.
Opieńki pokroić na mniejsze kawałki.
Szalotkę drobno posiekać i  podsmażyć na rozgrzanym oleju a następnie dodać na patelnię grzyby i smażyć ok. 5 minut.
Następnie wlać na patelnie śmietanę i przyprawy i gotować aż sos zgęstnieje. 
Na koniec dodać kiełki i posiekany rozmaryn. 
Smacznego. 
Przepis własny. 

8 komentarze

  1. nie jadłam nigdy, bardzo ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię grzybowe sosy zwłaszcza jako dodatek do placków ziemniaczanych

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie, bardzo lubię takie sosy zwłaszcza jako dodatek do placków ziemniaczanych

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pyszny sosy grzybowe są moimi ulubionymi:)))Pozdrawiam i Radosnych Świąt życzę

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha, uwielbiam grzybki i w zupie, i w sosie, i marynowane. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe jedzonko, już zgłodniałem:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Z takiego sosu wszyscy w moim domu byliby zadowoleni :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger