środa, 1 maja 2013

Chleb pszenny z zarodkami

Chleb ten piekłam na Wielkanoc ale wtedy jak wiecie byłam chora i sporo przepisów i pomysłów nie zdążyłam Wam przekazać.
Teraz powklejam różne pomysły wielkanocne, może za rok się przydadzą ale teraz też można je wykorzystać.
Zawsze są smaczne i wyglądają apetycznie.

             Składniki:
        Zaczyn:
  • 1 szklanka zakwasu żytniego
  • 1 szklanka mąki żytniej razowej 2000
  • 1 szklanka letniej wody
Wymieszać składniki  i odstawić pod przykryciem w temperaturze  pokojowej na 24 godziny.
             Chleb właściwy:
  • 1 kg mąki pszennej 650
  • cały zaczyn
  • 1/2 szklanki zarodków pszennych + do posypania
  • 1/2 szklanki otrębów pszennych
  • 4 łyżeczki soli
  • 3 szklanki letniej wody
  • 10 g drożdży
Z wymienionych składników zarabiamy ciasto na chleb, drożdże rozpuszczamy w niewielkiej ilości wody.
Ciasto odstawiamy pod przykryciem w ciepłe miejsce aby wyrosło.
Trwać to będzie około 2 godzin.
Po wyrośnięciu ciasto przekładamy do 2 keksówek wcześniej nasmarowanych masłem i wysypanych mąką.
Chleb ponownie odstawiamy do wyrośnięcia.
Po wyrośnięciu smarujemy chlebki wodą i posypujemy zarodkami pszennymi.
Pieczemy 60 minut w temperaturze 180 C.
Po upieczeniu wyjmujemy chleb z formy i studzimy na kratkach.
  Smacznego. 

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger