Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

niedziela, 30 czerwca 2013

Pianka truskawkowa

Zapraszam Was dziś na lekki deser piankowy.
Jest tak lekki że nie wiadomo kiedy i znika z talerzyków.
Zapraszam na piankę truskawkową z biszkoptami mojito oraz poziomkową galaretką.
Zapewniam że jest pyszna.


                 Składniki: ( tortownica 20 cm )
  • 1 galaretka mojito
  • 1 galaretka poziomkowa
  • okrągłe małe biszkopty
  • 1,5 szklanki śmietanki 36 %
  • 150 g pianek marshmallow
  • 1/2 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki musu z truskawek
  • 1,5 łyżeczki żelatyny
  • małe truskawki do dekoracji


Truskawki obieramy - te na mus - a te do dekoracji odstawiamy.
Miksujemy na gładki mus.
Galaretkę mojito rozpuszczamy w 300 ml wrzącej wody i odstawiamy do ostudzenia.
Galaretkę poziomkowa rozpuszczamy w 400 ml wrzącej wody i odstawiamy do ostudzenia.
Tortownicę wykładamy folia spożywczą.
Na dnie układamy małe biszkopciki i zalewamy powoli tężejącą galaretką mojito.
Wkładamy do lodówki do stężenia.
Do garnka wlewamy mleko i wkładamy pianki marshmallow.
Podgrzewamy, mieszając ale nie dopuszczamy do zagotowania bo pianki tracą wówczas swoja żelującą moc.
Po całkowitym rozpuszczeniu odlewamy ok. 1/3 szklanki i wsypujemy żelatynę a gdy napęcznieje wlewamy z powrotem do masy i  odstawiamy do przestudzenia.
Śmietankę ubijamy na gęsto ale nie sztywno.
Do przestudzonej masy piankowej dodajemy śmietanę i delikatnie mieszamy a następnie dodajemy mus z truskawek.
Mieszamy i wylewamy na biszkopty w mojito.
Wstawiamy do lodówki do zastygnięcia.
 Po zastygnięciu wylewamy na piankę galaretkę poziomkową i dekorujemy na środku małymi truskawkami.
Ponownie wkładamy do lodówki do stężenia.
Najlepiej na całą  noc.
 Smacznego.
                   Pomysł własny.

3 komentarze:

  1. Ciasto idealne na upały, szkoda tylko że tych upałów nie ma

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście pianka! Wygląda zjawiskowo! Leciutko i smacznie :)
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. super blog zapraszam na mojego http://blog-szalonejilony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks