niedziela, 6 października 2013

Czysta zupa pomidorowa

Lubicie taką pomidorówkę bez zaprawki?
Dla nas jest rewelacyjna i tak aromatyczna, pachnąca latem i ostatnimi jędrnymi pomidorami z pola.
Zapraszam do gotowania.
Czyta zupa pomidorowa.
Składniki:
  • 250 g makaronu krótkie nitki
  • 1000 g pomidorów dojrzałych
  • 1000 ml wody
  • 200 g skrzydełek kurczaka
  • 100 g pręgi wołowej
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1/3 bulwy selera
  • kwaśna śmietana - 100 ml
  • sól morska
  • cukier - szczypta
  • pieprz czarny
Przygotowanie zupy:
  • Skrzydełka i pręgę umyłam i zalałam zimną wodą.
  • Zagotowałam i zebrałam szumowiny.
  • Gotowałam do miękkości bardzo powoli i pod koniec gotowania włożyłam do garnka obrane warzywa.
  • Posoliłam wywar.
  • Makaron ugotowałam al'dente.
  • Po ugotowaniu wyjęłam mięso i odłożyłam, ja lubię takie gotowane z zupy.
  • Pomidory rozgotowałam pod przykryciem i zmiksowałam wraz ze skórką i ugotowanymi pietruszką i selerem a także 1 marchewką.
  • Dołożyłam przecier do wywaru i zagotowałam.
  • Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i cukrem.
  • Drugą marchewkę pokroiłam w plastry.
  • Zupę podałam z makaronem i kleksem kwaśnej śmietany, z plastrami marchewki.
Smacznego.
Pomysł własny.

2 komentarze

  1. Uwielbiam taką czystą pomidorową. Miodzio. A następnym razem spróbuj dodać cynamonu jeszcze ;D Pysznosci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomidorowa to moja ulubiona zupa ! Właśnie w lekkiej wersji !
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger