niedziela, 10 listopada 2013

Cukinia nadziewana mięsem, kuskusem i pieczarkami

Nadziewane warzywa są niesamowite, można  nadziać wszystko praktycznie i własciwie wszystkim  a potem cieszyć się niepowtarzalnym smakiem.
Dziś proponuje cukinie nadziane mieszanką mięsa, kaszy kuskus i pieczarek .
Zapraszam serdecznie.

                Składniki:
  • 3 cukinie ok. 25 cm każda
  • 6 średnich pieczarek
  • 250 g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka przyprawy do kurczaka
  • 1 szklanka kaszy kuskus po sparzeniu
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka czosnku niedźwiedziego
  • 1 jajo
  • olej rzepakowy do smażenia
  • 4-5 liści z białej kapusty
  • 1/2 szklanki wody
  • sól
  • pieprz
  • 2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki

Cukinię umyłam, przekroiłam wzdłuż na połowy i wydrążyłam miąższ łyżeczką tak aby powstały cukiniowe łódki.
Miąższ posiekałam i odłożyłam.
Na patelni rozgrzałam olej rzepakowy i smażyłam na nim posiekany czosnek, cebulę a potem pokrojone w kostkę pieczarki i  mięso tak aby mięso zrumieniło się w małych kuleczkach.
Odstawiłam do przestudzenia.
W misce umieściłam podsmażone mięso, posiekany miąższ z cukinii, kaszę kuskus, przyprawy oraz posiekaną natkę.
Do miski wbiłam jajo aby farsz był bardziej ścisły i wymieszałam dokładnie doprawiając jeszcze do smaku solą i pieprzem.
Nadziałam teraz łódki cukini. 
Na dno naczynia do zapiekania włożyłam całe liście kapusty białej, skropiłam je olejem rzepakowym i ułożyłam na nich nadziane cukinie.
Do naczynia na dno wlałam 1/2 szklanki wody.
Piekarnik nagrzałam do 180 C i pod przykryciem piekłam cukinie przez 30 minut i bez przykrycia jeszcze 15 minut aby się zrumieniły.
Podałam na liściach upieczonej kapusty.
Smacznego.
Przepis własny.

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger