Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 30 listopada 2013

Domowe wstążki w sosie brokułowym

Domowy makaron i ulubione warzywo i obiad gotowy, wystarczy tylko odpowiednio doprawić, połączyć.
Zapraszam na pyszny domowy obiad.
                 Składniki na makaron:
  • 200 g mąki pszennej
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka oliwy
Z podanych składników zagniotłam elastyczne ciasto, które następnie rozwałkowałam na cienki placki.
Placki lekko oprószyłam mąką i zwinęłam w rulony, potem pokroiłam na cienkie paseczki.
Od Was zależy jakie to będą wstążki, grube czy cienkie.
Wstążki rozsypałam na blacie aby przeschły a w tym czasie zrobiłam sos.
                Składniki sosu:
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • łodyga z jednego brokuła
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 150 ml śmietanki 30 %
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1 cały brokuł
  • ser długo dojrzewający do posypania
Cebule i czosnek obrałam i drobno posiekałam.
Od brokuła odcięłam łodygę, obrałam ją i pokroiłam na plastry.
Gotowałam łodygę razem z różyczkami 
przez 5 minut w osolonej wodzie bez przykrycia aby nie straciły swojego pięknego koloru.

Odcedziłam, zachowując wodę do ugotowania makaronu, który już przesechł.
Gotowałam makaron 3 minuty od momentu zagotowania.
Na patelni rozgrzałam oliwę i przesmażyłam cebule i czosnek, a także plastry łodygi brokuła.
Wlałam wówczas śmietankę i gotowałam sos jakieś 5 minut a potem włożyłam kilka różyczek
 do sosu i gotowałam jeszcze do momentu aż sos zgęstniał.

Zmiksowałam go wtedy na gładka masę.
Dodałam sól, pieprz oraz gałkę muszkatołową.
Na talerzu wyłożyłam makaron, polałam sosem i posypałam startym serem gouda długo dojrzewającym.
Udekorowałam pozostałymi różyczkami brokuła.
 Smacznego.
Przepis własny.

4 komentarze:

  1. O widzę, że przeszłaś na domowe makarony.
    Warto...
    A jedzonko? pyszne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowy makaron robię już od dawna, co nie oznacza że nie używam kupnego.
      Tez gości na naszym stole.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks