Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

piątek, 1 listopada 2013

Risotto z kurkami

Lubicie risotto? czy może wolicie ryż z gulaszem?
Ja szczerze Wam się przyznam że uwielbiam ten chrupiący ryż z dodatkami.
Można dodawać ulubione składniki i za każdym razem mamy inne danie.
Dziś zapraszam na risotto z kurkami.

                Składniki:
  • 1,5 szklanki ryżu arborio
  • 1 duża czerwona cebula
  • 1 papryczka chilli z pestkami
  • 350 g kurek
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • 200 ml wina różowego deserowego
  • 750 ml bulionu drobiowego
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 szklanka startego sera greckiego kefalotiri
  • 4 gałązki hyzopu
  • 1 gałązka rozmarynu
  • 1 łyżka masła
 Na patelni rozgrzałam 1 łyżkę masła klarowanego.
Kurki oczyściłam i umyłam na sicie.

Na rozgrzane masło włożyłam kurki, dodałam gałązki hyzopu oraz rozmaryn i smażyłam pod przykryciem 2 minuty a jak kurki puściły sok, zdjęłam pokrywę i smażyłam aż sos wyparował prawie cały.
Posoliłam kurki do smaku.
Papryczkę chilli, cebulę oraz czosnek drobno pokroiłam.
Na patelni rozgrzałam 1 łyżkę masła klarowanego i podsmażyłam na nim posiekane warzywa, chilli, czosnek i cebulę.
Wtedy na patelnię wsypałam ryż i smażyłam tak długo aż się zeszklił.
Wlałam wówczas wino - uwaga pryska - i gotowałam tak długo aż całe wino odparowało. 
Teraz zaczęłam proces wlewania gorącego bulionu po łyżce ciągle mieszając., ważne aby bulion był gorący aby dolewając go jak najmniej obniżać temperaturę ryżu.
Każdą następna łyżkę wlewałam wtedy , kiedy ryż wchłonął poprzedni płyn.
Bulion ok. 750 ml powinien wchłonąć się cały ale musicie spróbować bo czasami jest to mniej a czasami więcej.
Ryż powinien być al'dente.
Dodałam do ryżu 1 łyżkę masła i szybko mieszając rozpuściłam je aby risotto bylo lśniące.
Potem ryż połączyłam z kurkami, wymieszałam i dodałam jeszcze starty ser.
Ostatni raz wymieszałam i risotto gotowe.
Smacznego.

2 komentarze:

  1. Pycha! Z kurkami jeszcze nie robiłam :) u mnie wczoraj było też risotto :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks