sobota, 7 grudnia 2013

Czarny tort z pigwą i wiśniami

Tort jest przepyszny, popróbujcie, posmakujcie a nie pożałujecie.
Smaki i aromaty się przenikają  i tworzą niesamowitą całość.
Do kawy znakomity, do herbaty też.
                Składniki na ciemne ciasto: ( tortownica 26 cm )
  • 250 g masła
  • 4 łyżki ciemnego kakao
  • 1,5 szklanki cukru
  • 4 łyżki wody
  • 1/2 szklanki czerwonego wytrawnego wina
  • 1,5 szklanki mąki
  •  2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 duże jaja
                Dodatkowo potrzeba:
  • 500 ml śmietany kremówki
  • 1 słoiczek galaretki z pigwy [ klik ]
  • 2 śmietanfiksy
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1/2 szklanki wiśni namoczonych wcześniej w alkoholu lub wiśni z nalewki
Masło, wodę, cukier i kakao włożyłam do garnka i postawiłam na ogniu cały czas mieszając aby składniki się połączyły i rozpuściły. 
Z tej masy po rozpuszczeniu odlałam 1/2 szklanki.
Do przestudzonej masy dodałam 1/2 szklanki wina i dobrze wymieszałam a jak masa wystygła dodawałam po jednym żółtku ciągle mieszając a potem mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia.
Wszystko dokładnie wymieszałam.
Z białek ubiłam ze szczyptą soli sztywną pianę i dodałam ją do masy kakaowej i delikatnie wymieszałam aby składniki się połączyły ale aby masa nie opadła i była puszysta.
Masę przelałam do tortownicy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą.
Piekłam ciasto w 180 C przez 45 minut.
Po upieczeniu i wystudzeniu wyjęłam z formy i przekroiłam na trzy blaty.
Śmietanę ubiłam z cukrem, cukrem waniliowym i  śmietanfiksem na sztywno.
Na talerzu ułożyłam pierwszy blat i rozsmarowałam na nim galaretkę z pigwy.
Przykryłam drugim krążkiem ciasta i rozsmarowałam na nim 3/4 ubitej śmietany w którą powciskałam  "pijane" wiśnie.
Przykryłam trzecim krążkiem ciasta i na wierzchu posmarowałam resztą śmietany wygładzając nożem wierzch.
Na końcu polałam tort strużkami polewy którą pozostawiałam na początku rozpuszczania składników do ciasta.
Wstawiłam tort do lodówki na minimum 2 godziny.
Smacznego.
Pomysł własny, ciasto przepis rodzinny.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger