piątek, 20 grudnia 2013

Krewetki czosnkowe na oleju rzepakowym z sosem serowym

Dla wielbicieli owoców morza to danie to delicje.
Pyszne chrupiące krewetki i bardzo aromatyczny sos, zachęcam do zrobienia.
Danie stworzyłam na konkurs "Blogerzy odkrywają walory oleju rzepakowego"
"Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega -3 i dlatego w połączeniu z witaminami zawartymi w krewetkach oraz dużą ilością białka krewetkowego tworzą idealne pożywienie dla naszego organizmu."
Dodam także dla tych co krewetek nie jedzą że ja do niedawna myślałam że nigdy ich do ust nie wezmę aż tu nagle....wcinam jak opętana i tylko żałuję że tak późno zaczęłam.

               Składniki:
  • 400 g surowych krewetek tygrysich
  • 75 g masła czosnkowego
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
               Sos serowy:
  • 50 ml śmietanki 30 %
  • 100 g serka topionego śmietankowego
  • 4 łyżki startego na tarce sera gouda
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki posiekanej bazylii 
  • pieprz
              Dodatkowo:
  • 1 szklanka ryżu
  • 2 szklanki bulionu warzywnego
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
Krewetki najpierw obrałam z pancerzyków, wycięłam jelitka i dobrze umyłam.
Potem osuszyłam ręcznikiem papierowym.
Na patelni rozgrzałam masło czosnkowe wraz z olejem rzepakowym i smażyłam krewetki z każdej strony po 3 minuty.
Na drugą patelnię wlałam śmietankę i wrzuciłam do niej starty ser gouda oraz pokrojony na kawałki serek topiony.
Mieszałam doprowadzając do całkowitego rozpuszczenia serów.
Dodałam wówczas posiekane zioła i doprawiłam pieprzem bo słony to on już jest dość od sera.
Ryż przepłukałam na sicie i podsmażyłam na gorącym oleju rzepakowym.
Potem zalałam bulionem i gotowałam ok. 15 minut aż ryż był al'dente.
Danie jest przepyszne.
Smacznego. 
Przepis własny.

1 komentarze

  1. Doroto!
    Życzę Ci spokojnych, radosnych i przede wszystkim rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia... Dużo miłości i wiary w lepsze jutro...Porozumienia i zrozumienia, a także spełnienia wszystkich marzeń...
    Ślę pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger