czwartek, 12 grudnia 2013

Sernik różany z sharonem

Jest to przepis na jeden z najpyszniejszych serników jakie miałam przyjemność jeść i zrobić.
Sernik jest wilgotny do ostatniej okruszyny na talerzu.
Jest aromatyczny, leciutki, polecam wszystkim wielbicielom serników.
Możecie użyć dowolnego owocu albo nie wkładać żadnego, pełna dowolność.
My ostatnio przepadamy za kaki i stąd ten pyszny owoc w serniku się znalazł.
Zapraszam serdecznie i polecam szczególnie moim koleżankom w pracy, one wiedzą dlaczego.
Sernik różany z sharonem.

Składniki: tortownica 18 cm
Spód:

  • 100 g herbatników petit beurre
  • 50 g rozpuszczonego masła
  • 1 łyżka cukru różanego [ klik ] - lub zwykłego jeśli nie macie
Masa serowa:
  • 125 g miękkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 4 serki homogenizowane naturalne po 150 g każdy
  • 3 jaja
  • 1 białko
  • szczypta soli
  • 1 budyń śmietankowy - 60 g
  • 1/2 szklanki rodzynków
  • 1 łyżeczka mąki pszennej T 650
  • 1 duży owoc sharona -  kaki, persymona 
  • polewa czekoladowa do dekoracji
Przygotowanie sernika:
  • Najpierw zrobiłam spód do sernika.
  • Ciastka włożyłam do blendera i zmieliłam na proszek - można pokruszyć herbatniki wałkiem do ciasta i też będzie dobrze.
  • Do pokruszonych herbatników dodałam rozpuszczone masło i łyżkę cukru różanego.
  • Wszystkie składniki dobrze wymieszałam i wyłożyłam na dno tortownicy którą wcześniej wyłożyłam papierem do pieczenia.
  • Ugniotłam dobrze masę w tortownicy.
  • Żółtka oddzieliłam od białek.
  • Rodzynki zalałam wrzącą wodą i odstawiłam aby napęczniały na 10 minut.
  • Potem odcedziłam je na sicie a gdy przestygły wymieszałam z łyżeczką mąki.Miękkie masło utarłam na puszystą masę razem z cukrem.
  • Następnie dodawałam po jednym żółtku na zmianę z serkami, cały czas mieszając.
  • Potem dodałam proszek budyniowy i jeszcze raz dokładnie wymieszałam.
  • Z czterech białek ubiłam sztywną pianę ze szczyptą soli.
  • Pianę dodałam do masy serowej i już łopatką bardzo delikatnie połączyłam obie masy a na koniec dodałam rodzynki i mieszałam aby równomiernie je rozprowadzić w masie.
  • Owoc kaki pokroiłam na duże kawałki.
  • Do tortownicy na spód wylałam połowę masy serowej, ułożyłam na niej połowę owoców kaki, zalałam drugą częścią sera i powciskałam w ser resztę owoców kaki.
  • Sernik piekłam godzinę czasu w piekarniku nagrzanym do 160 C.
  • Po upieczeniu pozostawiłam sernik w stygnącym piekarniku przez 30 minut, po czym wyjęłam, wystudziłam na kratce, zdjęłam obręcz z zimnego już i polałam polewą czekoladową.
  • Wstawiłam na noc do lodówki.
  • Nie jest pracochłonny tylko czas oczekiwania jest dość długi ale jest tego wart.
Smacznego.
Przepis własny.

5 komentarze

  1. chętnie skorzystam. Kocham serniki tak jak szarlotki

    OdpowiedzUsuń
  2. A właśnie się ostatnio zastanawiałam, czy kaki się do sernika nada... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale wysoki Ci wyszedł:) uwielbiam wszelkie serniki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No jak oryginalny sernik to ja muszę się odezwać:) Cudowny i taki ogromny. Zdaje się że wyląduje u mnie na świątecznym stole. Piękny:)
    Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ apetycznie wygląda:) Przypuszczam, że połączenie sera z sharonem w tym serniku musi być naprawdę pyszne... :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger