Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

środa, 4 grudnia 2013

Zupa kapuściano-fasolowa

Jakże ta zupa była pyszna, polecam wszystkim i każdemu z osobna.
Super aromaty i konsystencja, chrupkość warzyw i łagodność kaszy, mniam.
Przypominam że w zakładkach na górze strony można znaleźć przepisy na wigilijny stół a także na Boże Narodzenie czyli dni świąteczne.
Zachęcam do korzystania z przepisów i dzielenia się zdjęciami Waszych potraw z moich pomysłów, będzie mi bardzo miło.
Zdjęcia przysyłajcie na maila.
A teraz pyszna zupa.
            Skladniki:
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • 2 duże ziemniaki
  • kawałek selera bulwiastego
  • 1/4 główki kapusty włoskiej
  • garść fioletowej fasolki typu Mamut
  • 1/2 dużego pora
  • 1,5 litra wody
  • 1 kostka warzywna
  • 1 papryczka chilli
  • 1 łyżka smalcu ze skwarkami
  • 1 łyżka mąki
  • sól
  • 2 łyżki kaszy kuskus
  • masło klarowane do smażenia
Warzywa umyłam i obrałam.
Marchew pokroiłam w plastry a pietruszkę, seler w zapałkę, pora w krążki a ziemniaki w dużą kostkę.
Kapustę poszatkowałam, usuwając z liści twarde nerwy - wystarczy ściąć nożem - a fasolkę połamałam na kawałki.
W garnku o grubym dnie rozgrzałam 1 łyżkę masła  klarowanego i podsmażyłam na nim najpierw pora, potem dodałam marchew, pietruszkę, selera a na końcu kapustę.
Smażyłam jakieś 5 minut a potem wszystkie warzywa zalałam wodą, włożyłam połamaną fasolę, całą chilli, a także kostkę warzywną.
Gotowałam do miękkości warzyw.
Na patelni rozgrzałam smalec ze skwarkami i zasmażyłam na nim mąkę.
Wlałam zasmażkę do zupy, zagotowałam i wyłączyłam gaz.
Wsypałam do zupy kasze kuskus i odstawiłam pod przykryciem na kilka minut.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
 Smacznego.
Przepis własny.

5 komentarzy:

  1. Muszę poczekać jak będzie fasolka szparagowa.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znowu wpadłam na tę zupę.
    Faktycznie, w sprzedaży jest mrożona fasolka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks