środa, 15 stycznia 2014

Krokiety ze szpinakiem, serem i papryką

To moje ulubione połączenie, naleśniki i szpinak.
Krokiety są chrupiące i znikają za szybko z talerzy,
zapraszam na pyszne krokiety.
                 Składniki na ciasto naleśnikowe:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 3 jaja
  • 1 żółtko
  • 1/2 szklanki Muszynianki
  • 1,5 szklanki mleka
  • szczypta soli
  • 1 łyżka oleju
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej

                      Farsz:
  • 250 g szpinaku baby
  • 1/2 strąka czerwonej papryki
  • 4 ząbki czosnku
  • 250 g sera solankowego typu feta
  • 2 łyżki posiekanych orzechów laskowych
  • pieprz
  • 1 łyżka masła klarowanego
                     Panierka:
  • 2 jaja
  • 2 łyżki mleka
  • bułka tarta ze złocistym lnem mielonym Oleofarm
                    Dip ziołowy:
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • garść posiekanych ulubionych ziół 
  • sól
  • pieprz
  • papryka czerwona słodka
Składniki na ciasto naleśnikowe przełożyłam do miski i zmiksowałam na gładkie ciasto, które odstawiłam aby "odpoczęło".
Użyłam tu wody mineralnej Muszynianka gdyż pięknie napowietrzyła naleśniki a do tego ma słonawy smak i nadaje naleśnikom głębi.
Jak ciasto odpoczęło usmażyłam cienkie naleśniki.
Szpinak umyłam i osuszyłam.
Na patelni rozgrzałam masło i smażyłam na nim pokrojoną w małą kostkę paprykę, potem posiekany czosnek a na koniec dodałam liście szpinaku.

Gdy woda ze szpinaku odparowała dodałam pieprz a jak farsz ostygł pokrojony w kostkę ser.
Dodałam także posiekane orzechy.
Na każdy naleśnik nakładałam farsz i zwijałam nalesniki w krokiety.
Do miseczki wlałam jogurt i dodałam do niego garść posiekanych ziół - jakie lubicie i doprawiłam solą, pieprzem i papryką do smaku.
Jaja do panierki roztrzepałam z mlekiem i obtaczałam w bułce tartej ze złocistym lnem.
Smażyłam na rozgrzanym oleju ze wszystkich stron na złoty kolor.
Smacznego.
Pomysł własny.

3 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger