Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

niedziela, 12 stycznia 2014

Pączki z ziemniaków

Ponieważ ostatki niedługo a i tłusty czwartek po drodze zachęcam Was do wypróbowania pysznych, szybkich i rewelacyjnych w smaku pączków.
Na pewno będą Wam smakowały.
Pączki z ziemniaków.


                 Składniki:
  • 500 g ugotowanych ziemniaków
  • 85 g masła
  • 2 czubate łyżki cukru
  • 2 żółtka
  • 50 g świeżych drożdży
  • 2/3 szklanki ciepłego mleka
  • ok. 500 g maki pszennej
  • szczypta soli
  • cukier puder do posypania
  • powidła śliwkowe do nadziania
  • olej + smalec do smażenia
Ugotowane ziemniaki przecisnęłam przez praskę i dodałam do nich pokruszone drożdże, 3 łyżki mąki, 1 łyżeczkę cukru oraz trochę mleka.
Dobrze masę wymieszałam.
Odstawiłam przykryte ściereczką do wyrośnięcia.
Do wyrośniętych ziemniaków z drożdżami dodałam żółtka, resztę mąki, mleka, szczyptę soli i cukru oraz roztopione i przestudzone masło.
Wyrobiłam gęste i sprężyste ciasto.
Jeśli będzie zbyt rzadkie to dodajemy mąki.
Odstawiłam pod przykryciem aby ciasto urosło.
Potem z ciasta odrywałam małe kulki, rozpłaszczałam na dłoni.
Na rozpłaszczone kółko nakładałam łyżeczkę powideł śliwkowych i zalepiłam brzegi ciasta tak aby powstała kulka.
I tak do końca ciasta.
W czasie jak lepiłam pączki nastawiłam tłuszcz - olej rzepakowy ze smalcem - aby się rozgrzał.
W tym czasie pączki trochę urosły. 
Na bardzo gorący tłuszcz wkładałam pączki i piekłam na rumiano z obu stron na koniec sprawdzając patyczkiem czy się upiekły.
Osączałam pączki na ręczniku papierowym.
Następnie posypałam je cukrem pudrem.
Smacznego.
Przepis na pączki dostałam od koleżanki w pracy Ani.

13 komentarzy:

  1. Też smażę pączki z ziemniakami, są wilgotne, puszyste i dłużej zachowują świeżość. Radzę jednak do ciasta dodać trochę spirytusu, wtedy nie nasiąkają tak mocno tłuszczem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje nie naciągały, może dlatego ze miałam bardzo goracy smalec w tłuszczu do smażenia.

      Usuń
  2. ja nie czekam ,żeby urosły ...przepis mam od ponad 20 lat od starszej pani...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje tak naprawdę rosły jak czekały na pieczenie.

      Usuń
  3. Bułkę i chleb już z ziemniaków jadłam, ale pączków nie;-) Bardzo ciekawy przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. FAJNY PRZEPIS GODNY WYPRÓBOWANIA!

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze powiem, że pojęcia nie miałam o pączkach z ziemniaków ! Ile to można się nauczyć... dzięki blogowym koleżankom :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak i tu się z Tobą zgadzam, doświadczenie innych bezcenne.

      Usuń
  6. Jeszcze takiego przepisu nie robiłem na pączki trzeba wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam taki przepis-choć troszkę inny ,ale z ziemniakami.Pączki są pyszne,dobrze się pracuje z ciastem,długo świeże ,leciutkie ,pycha.Polecam.Alosza.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda,ciasto jest plastyczne a pączki długo świeże o ile nie zostana pożarte.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks