niedziela, 2 lutego 2014

Chleb na zakwasie z dynią , ezoterycznych spotkań przy piekarniku ciąg dalszy

Jak już pisałam wczoraj Małgosia ze Smaki Alzacji utworzyła wydarzenie Ezoteryczne spotkanie przy piekarniku i do wyboru mieliśmy dwa przepisy.
Oto drugi z nich chleb na zakwasie z dynią.
Przepis pochodzi z bloga Moniki Gotuje, bo lubi.
Chleb jest czasochłonny ale jest tego wart, chrupiąca skórka i miękkie i sprężyste wnętrze. Pycha.

             Składniki: ( keksówka 26 x 12 góra )
  • 2 szklanki mąki pszennej razowej - miałam pszenną graham
  • 1 szklanka mąki pszennej chlebowej - miałam T 650
  • 1 szklanka mąki żytniej chlebowej - miałam T 720
  • 1/2 szklanki aktywnego zakwasu - dodałam zakwas żytni razowy
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 szklanki puree z dyni
  • 6 łyżek oliwy z suszonych pomidorów
  • 100 g pestek słonecznika
  • 1 płaska łyżka soli
  • pestki słonecznika do posypania

Wszystkie składniki oprócz pestek słonecznika wsypałam do miski miksera i wyrabiałam aż ciasto zaczęło odchodzić od ścianek, wówczas dodałam pestki i miksowałam jeszcze aż ciasto pochłonęło ziarna.
Ciasto przełożyłam do naoliwionej miski, przykryłam folią i odstawiłam na 2 godziny w ciepłe miejsce.
Prawdopodobnie wizualnie nic się przez te 2 godziny nie dzieje.
Po 2 godzinach wysmarowałam keksówkę olejem i wysypałam mąką, a potem przłożyłam ciasto do formy.
Keksówkę owinęłam folią spożywczą i odstawiłam do wyrastania w ciepłe miejsce na 4-7 godzin - mój chleb wyrastał aż 9 godzin.
Po wyrośnięciu chleb zapełnił całą formę.
Następnie wierzch posypałam ziarnami słonecznika i foremkę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 220 C a na dno wstawiłam naczynie z wodą, dzięki temu chleb jest jeszcze bardziej chrupiący.
Piekłam chleb przez 40 minut.
Po upieczeniu bochenek wyjęłam z formy i studziłam na kratce.
Smacznego.
Razem ze mną w zabawie uczestniczyli :

Justyna z Mama i Pomocnicy
Dobrawa z Bona Apetita!
Joanna z Notatki Kulinarne
Joanna z Różowa Kuchnia
Ala z Ala piecze i gotuje
Bożena z Moje domowe kucharzenie
Lidia z FB
Iwona z Ivka w kuchni
Bożena z Moje domowe kucharzenie  
Agata z Kulinarne przygody Gatity 

Arletta strona FB Insulina
Małgosia z Smaki Alzacji
Marta z Para w kuchni 
Karolina z Kresowa panienka
Łucja z Fabryka Kulinarnych Inspiracji
Anna Maria z What's cooking?
Małgosia z Pieprz czy Wanilia

18 komentarze

  1. Pysznie wygląda ten Twój chlebek..ja miałam też posypać pestkami i zapomniałam..Dzięki po raz kolejny za wspólne spotkanie..i oczywiście do następnego..

    OdpowiedzUsuń
  2. Chlebuś aż u mnie pachnie:))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny, dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale wygląda i z pewnością jest bardzo smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie Ci się upiekł !! mam na niego ochotę !

    OdpowiedzUsuń
  6. nie mo to jak domowy chlebuś:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger