niedziela, 9 marca 2014

Ciasto limonkowe

To ciasto to delicje, jest kwaskowate, a zarazem słodkie i takie delikatne.
Przepis znalazłam gdzieś na Fb, autor nieznany albo nie podał imienia.
Polecam serdecznie bo jest tego godne aby je zrobić i szybciutko pożerać hi hi.
                Składniki: ( keksówka 24 x 14 )
             Ciasto:
  • 1 szklanka mąki
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1/4 łyżeczki soli morskiej
  • 115 g zimnego masła
             Krem limonkowy:
  • 1 1/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 4 jajka
  • starta skórka z 2 limonek
  • 2/3 szklanki wyciśniętego soku z limonki - będzie 6 limonek do wyciśnięcia
  • zielony barwnik - miałam w proszku i użyłam na czubku noża ( opcjonalnie )
  • popping z amarantusa do posypania
Do miski wsypałam mąkę, cukier i sól i wymieszałam. 
Potem wkroiłam do miski zimne masło i wyrobiłam ciasto.
Trochę będzie to trwało ale postarać się trzeba aby było szybko, aby ciasto nadal po zagnieceniu było zimne.
Keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia i wylepiłam nim dno formy.
Ponakłuwałam ciasto widelcem i włożyłam do nagrzanego do 180 C piekarnika i piekłam 20 minut.
Teraz krem.
W misce wymieszałam mąkę z cukrem a następnie dodawałam po jednym jaju cały czas miksując.
Dodałam skórkę z limonek, sok oraz na czubku noża zielonego barwnika.
Wszystko dobrze zmiksowałam i wylałam na podpieczony spód.
Ponownie włożyłam ciasto do piekarnika i piekłam jeszcze 20 minut aż masa się ścięła.
Po wyjęciu i wystudzeniu posypałam ciasto poppingiem z amarantusa.
Najlepsze jest schłodzone w lodówce.
Smacznego.
Pomysł gdzieś z Fb.

7 komentarze

  1. Piękny kolor kremu ,mimo barwnika- jak naturalny.Wyobrażam sobie lekki, kwaskowaty smak, na pewno pycha. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszne, a barwnika możesz nie dawać, nie ma przymusu, będzie lekko zielone.

      Usuń
  2. Mnie też zaintersowało to ciasto.
    Wygląda wiosennie. Pięknie.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystkie Twoje ciasta:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. ale ma obłędny kolor to ciacho:) juz mi cieknie ślinka:D

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger