Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

niedziela, 2 marca 2014

Jabłecznik z połówkami jabłek i serkiem waniliowym

Bardzo zjawiskowy jabłecznik.
Smakuje wybornie, ciasto jest bardzo plastyczne i pięknie się rozwałkowuje.
W całym domu pachnie cynamonem i wanilią.

                Składniki: ( blaszka 25 x 36 )
  • 3 szklanki mąki
  • 200 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 200 g waniliowego serka- użyłam Jogo
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru wanilinowego 
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • 6 równej wielkości jabłek
  • cukier puder do posypania

Mąkę i cukier puder przesiałam, dodałam proszek do pieczenia, cukier wanilinowy, szczyptę soli i całość wymieszałam. 
Następnie dodałam serek waniliowy i wymieszałam łyżką. 
Na koniec dołożyłam masło, posiekałam nożem, a potem całość zagniotłam. 
Podzieliłam ciasto na dwie części i każdą rozwałkowałam na wielkość  formy. 
Pierwszą część przełożyłam na dno blaszki, wyłożonej papierem do pieczenia. 
Jabłka obrałam, przecięłam na pół i wydrążyłam gniazda nasienne. Ułożyłam je na cieście obok siebie, zaokrągloną częścią do góry.
Jabłka oprószyłam cynamonem.
Na koniec jabłka przykryłam drugą częścią rozwałkowanego ciasta, delikatnie dociskając ciasto do dna między jabłkami i na brzegach.
Jabłecznik piekłam w 180 C przez około 45-50 minut.
Po wyjęciu z piekarnika i wystudzeniu posypałam obficie cukrem pudrem. 
Smacznego.
Inspiracja tutaj [ klik ]

8 komentarzy:

  1. pysznie wygląda twoje ciacho:) częstuję sie do kawki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię bardzo podobne : większa ilość składników na dużą blachę z piekarnika :-)
    Jest świetne ! Zimą najbardziej smakuje z renetą, a latem z papierówkami !
    Pozdrawiam Dorotko.
    http://magnolia-rozmaryn.blogspot.com/2013_07_01_archive.html

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko mam ,tylko serka w domu niet ...jak kupię to poczynię pyszne ciasto ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lila koniecznie poczyń a nie pożałujesz.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks