poniedziałek, 10 marca 2014

Kociołek warzywny z biodrówką, fasolą Mung i kaszą bulgur

Tak tak, wszystko w jednym garnku i obiad dzięki temu zdrowy i pożywny.
Kasza bulgur to najstarsza kasza świata i najzdrowsza, fasola Mung ma całe pokłady dobroci w sobie, do tego warzywka i trochę mięska.
Polecam serdecznie taki obiadek.
             Składniki:
  • 650 g biodrówki
  • 1 łyżka mąki ryżowej
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
              Dodatkowo:
  • 2 cebule
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 1 duża papryka czerwona
  • 2 ząbki czosnku
  • 6 pieczarek brązowych
  • 1/2 papryczki chili
  • 10 cm białej części pora
  • głąb z brokuła
  • 200 g brukselki
  • 1/3 szklanki fasoli Mung
  • 1/3 szklanki kaszy bulgur
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżeczka suszonej szałwii ananasowej
  • 1 łyżeczka suszonej natki
  • 1 łyżka suszonej bazylii
  • 2 litry bulionu wołowo-drobiowego
 Mięso pokroiłam na mniejsze kawałki i obtoczyłam w mące ryżowej.
W rondlu rozgrzałam masło i olej i obsmażyłam na nich mięso aż było złociste.
Wyjęłam mięso z rondla i ponownie rozgrzałam w nim masło i olej.
Smażyłam po kolei posiekaną cebulę, czosnek, pora pokrojonego w pół plasterki,  pokrojone w plastry pieczarki, papryki pokrojone w paski, głąb brokuła pokrojony w plasterki a na końcu brukselkę.
Przesmażałam jakieś 5-8 minut a potem wszystko wylądowało w szybkowarze, czyli mięso, przesmażone warzywa, kasza, fasola oraz wszystkie przyprawy.
Zalałam zawartość kociołka 2 litrami bulionu.
Zamknęłam szybkowar i na najwyższej mocy gotowałam 10 minut.
Danie można gotować bez szybkowara i będzie to trwało znacznie dłużej czyli do miękkości mięsa.
Smacznego.
Przepis własny.

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger