środa, 12 marca 2014

Pszenny chleb na zakwasie żytnim z lnem

Kolejna moja wariacja na temat chleba.
Jestem cała w "skowronkach" jak mogę łączyć, mieszać składniki aby powstał nowy bochen chleba a potem zajadać się pysznymi pajdami.
Zapraszam do pieczenia.

                 Składniki: ( bochen na okrągłą formę 24 cm )
           Zaczyn:
  • 1/3 szklanki zakwasu żytniego
  • 1/3 szklanki maki żytniej razowej
  • 1/3 szklanki letniej wody
Składniki zaczynu wymieszałam ze sobą tak aby nie było grudek i odstawiłam pod przykryciem na 24 godziny.
              Chleb właściwy:
  • 500 g mąki pszennej T 500- dałam z "Chleb na Zdrowie"
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 3/4 szklanki nasion siemienia lnianego + do posypania
  • 2 szklanki wody
  • cały zaczyn
Do miski wsypałam mąkę, dodałam sól, nasiona lnu i wymieszałam aby składniki się połączyły.
Na środek mąki wlałam wodę i wymieszałam ze sobą tak aby powstało dość luźne ciasto.
Przykryłam miskę folią spożywczą i włożyłam do lodówki - a to z braku czasu - i zostawiłam je tam na 14-16 godzin.
Potem ciasto wyjęłam z lodówki i przełożyłam do wysmarowanej masłem i wysypanej mąką okrągłej formy i pod przykryciem dałam chlebkowi rosnąć przez ok. 2 godziny.
Po wyrośnięciu do brzegów foremki spryskałam wierzch chleba wodą i wysypałam ziarnami lnu.
Piekłam chleb w 190 C przez 50 minut albo do suchego patyczka.
Studziłam chleb na kratce.
Smacznego.
Przepis dodaje do Akcji " Na zakwasie i na drożdżach"       

4 komentarze

  1. Bardzo lubię te Twoje przepyszne i przeróżne chlebki:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Chlebek na zakwasie jest zdecydowanie najlepszy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak , ja wolę chleb na zakwasie, ale to sprawa gustu i żołądka.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger