wtorek, 29 kwietnia 2014

Sezamowiec z kokosową pianką i kremem chałwowym

To ciasto to istna delicja dla kubków smakowych.
Słodka chałwa, chrupiący sezam oraz aromatyczny kokos.
Polecam serdecznie.

                  Składniki: ( porcja na dużą blachę z piekarnika )
         Ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 żółtek
  • 250 g masła
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 1/3 szklanki cukru
           Placek I:
  • 1 szklanka sezamu
  • 80 g masła
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki cukru pudru
Mąkę wysypałam na blat, dodałam posiekane masło, żółtka i cukry oraz proszek do pieczenia i zagniotłam ciasto.
Podzieliłam na dwie części.
Sezam zrumieniłam na suchej patelni ciągle mieszając.
Dodałam na patelnię miód, cukier i masło.
Mieszałam i smażyłam chwilę a potem odstawiłam do przestudzenia.
Jedną porcję ciasta rozwałkowałam na wielkość blaszki i przełożyłam ciasto na papierze do pieczenia do formy a na wierzchu placka ułożyłam masę sezamową. 
Piekłam placek przez 15 minut w temperaturze 150 C.
Po upieczeniu pozostawiałam do wystudzenia.
                 Placek II:
  • 6 białek
  • 1 szklanka cukru
  • 200 g wiórek kokosowych
  • powidła śliwkowe
Białka ubiłam z cukrem na sztywną pianę, dodałam do niej wiórki i wymieszałam.
Drugą część ciasta rozwałkowałam tak samo jak pierwszą, ułożyłam ją na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posmarowałam powidłami a na nie wyłożyłam piankę z kokosem.
Piekłam placek przez 30 minut w temperaturze 150 C.
Po upieczeniu zostawiłam do wystudzenia.
                 Masa chałwowa:
  • 200 g chałwy waniliowej
  • 200 g masła
  • 2 łyżki cukru
Miękkie masło utarłam z cukrem na puch i dodałam pokruszona chałwę.
Masę chałwową wylożyłam na placek z sezamem.
                 Polewa:
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka śmietanki 36 %
  • 2 łyżki masła
  • groszki cukrowe srebrne 
Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej razem z masłem i śmietanką i polałam warstwę z kokosem.
Obsypałam groszkami cukrowymi.
                Warstwy:
dół - placek z sezamem
środek - masa chałwowa
góra - placek z kokosem
wierzch - polewa czekoladowa z groszkiem cukrowym
Smacznego.
Przepis rodzinny.

3 komentarze

  1. Znów coś pysznego:))zazdroszczę Ci tych smakołyków:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. fantastyczne, super połączenie smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co ja tu widzę ? Moje ulubione ciacho... w Twoim wydaniu smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger