czwartek, 3 kwietnia 2014

Śledzie w soli według Ramsaya

Dawno dawno już chciałam upiec w taki sposób rybę ale jakoś nie miałam odwagi.
Nie potrzebnie bo ryba wyszła znakomicie a pomógł mi w jej upieczeniu Gordon Ramsay.
Tak tak, sam Gordon, obejrzałam program i już piekłam.
Polecam serdecznie bo ryba jest wilgotna ale nie słona!!! i można właściwie upiec tą metodą każdą rybę i lepiej jak ma skórkę wtedy będzie jeszcze delikatniejsza.

              Składniki:
  • 500 g śledzi do smażenia
  • 1 kg soli kamiennej
  • woda
  • 5 plastrów masła czosnkowego
  • kilka gałązek koperku
Ryby umyłam i osuszyłam.
Do każdej tuszki włożyłam kawałki masła czosnkowego oraz gałązkę koperku.
Sól wsypałam do miski i dodawałam po trochu wodę tak aby powstało ciasto solne.
Na dnie blaszki do pieczenia wyłożyłam część masy solnej, wyłożyłam na niej śledzie i dokładnie przykryłam śledzie ciastem solnym.
Masę powciskałam miedzy tuszki aby dokładnie przylegało do ryb.
Blaszkę z rybami włożyłam do piekarnika nagrzanego do 190 C na 40 minut czyli aż ciasto solne dobrze wyschło.
Wtedy wyjęłam z piekarnika, chwilę odczekałam i młotkiem rozbiłam warstwę soli wyjmując aromatyczne, cudnie upieczone śledzie.
Śledzie wyjęłam na tackę i pędzelkiem zsunęłam resztę soli, jest jej niewiele.
Podałam rybki z kaszą gryczaną i ogórkami ziołowymi.
Smacznego.
Pomysł Gordon Ramsay.

4 komentarze

  1. Rewelacja :D Uwielbiam rybę i kaszę :) ale tez się obawiam tej soli tzn. czy ryba nie będzie zasłona :) Widzę jednak, że nie mam czego się bać i rybkę taką zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, nie ma się czego obawiać, ryba nie jest za słona.Ciasto się zbryla i sól nie wnika do ryby.

      Usuń
  2. Nie za słone to wyszło? Gordona też lubię:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger