czwartek, 1 maja 2014

Cukier waniliowy

Cukier waniliowy a nie wanilinowy który zazwyczaj kupujemy w sklepach jest najlepszy i najbardziej pachnący w kuchni.
Nie mam nic przeciwko wanilinowemu i czasem zdarza mi się też użyć ale ten zrobiony samemu jest rewelacyjny. 
Po otworzeniu słoiczka pachnie w całym domu.
Polecam Wam serdecznie bo pracy prawie wcale a zapach takiego cukru w wypiekach bezcenny.
Nie wiem czemu jeszcze do tej pory nic nie napisałam Wam o tym sposobie na cukier waniliowy, ot uleciało z głowy.
No to do pracy.
                    Składniki:
  • słoiczek
  • 1 szklanka cukru białego drobnego
  • 1 laska wanilii
Laskę wanilii można rozciąć i wyjąć ziarnka ale ja idę jeszcze na większą łatwiznę.
Przekrawam laskę na mniejsze kawałki, zasypuje ją szklanką cukru i zamykam szczelnie w słoiczku.
Po 10 dniach cukier waniliowy gotowy.
Smacznego.

2 komentarze

  1. W końcu prawdziwy cukier waniliowy , a nie wanilinowy super sprawa napewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger