sobota, 28 czerwca 2014

Chleb paprykowy

Zapraszam Was dzisiaj na pyszny bochen aromatycznego, paprykowego chleba.
Chleb jest prosty w wykonaniu i bardzo szybko rośnie a poza tym jest pulchny i ma chrupiącą skórkę.
Zaprzyjaźnicie się na pewno z tym bochenkiem.


             Składniki:
  • 530 g mąki pszennej T 750
  • 310 ml ciepłej wody
  • 20 g świeżych drożdży
  • 2 łyżki oleju
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki mielonej słodkiej papryki
  • 150 g pikantnych papryczek chili

Drożdże rozkruszyłam , dodałam wodę oraz dwie łyżki mąki i dokładnie wymieszałam.
Rozczyn pozostawiłam w ciepłym miejscu pod przykryciem na 15 minut.
Pozostałą mąkę przesiałam, wymieszałam z solą, papryką słodką i olejem a potem dodałam wyrośnięty rozczyn i wyrabiałam ciasto ręcznie przez 15 minut.
Przełożyłam ciasto do miski i pozostawiłam do wyrośnięcia na 1-2 godziny.
Papryczki umyłam, osuszyłam i usunęłam z nich pestki, resztę drobno posiekałam.
Jak ciasto podwoiło swoją objętość rozciągnęłam na blacie podsypanym mąką i wgniotłam w ciasto posiekaną paprykę.
Z ciasta uformowałam bochenek.
Umieściłam bochen na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekłam 45 minut w temperaturze 200 C.
Bochen jest upieczony jeśli postukany w spód wydaje głuchy odgłos.
Studziłam bochen na kratce.

Smacznego.
Przepis z książki "Domowe Wypieki"
Przepis dodaję do Akcji "Na zakwasie i na drożdżach"

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger