poniedziałek, 16 czerwca 2014

Chleb żytnio-orkiszowy z syropem z buraków cukrowych

Przedstawiam Wam dziś pyszny chleb przy którym jest trochę pracy ( z ciastem zakwaszonym ) ale jest on tego wart.
Jak zrobić ciasto zakwaszone dowiecie się u Dany, ona doskonale to wyjaśnia [ klik ]
Niedługo i ja napiszę post jak takie ciasto zrobić, zbieram materiały.
Teraz zapraszam do Dany.
Chleb jest miękki, elastyczny, wilgotny i bardzo dobry, zachęcam do pieczenia.

               Składniki: ( keksówka 26 x 12 góra )
  • 215 g ciasta zakwaszonego [ klik ]
  • 200 g mąki żytniej T 720
  • 250 g mąki orkiszowej jasnej
  • 2 łyżki syropu z buraków ćwikłowych od Skworcu
  • 350 ml bardzo ciepłej wody - ok. 40 C
  • 2 łyżki czynnego zakwasu żytniego z mąki T 720

Wszystkie składniki włożyłam do miski robota i miksowałam przez 10 minut.
Ciasto zrobiło się elastyczne i jednolite.
Ciasto przełożyłam  do miski natłuszczonej olejem i przykryłam folią spożywczą.
Odstawiałam w ciepłe miejsce do wyrastania.
Po tym czasie ciasto odgazowałam i przełożyłam do keksówki nasmarowanej olejem i wysypanej mąką.
Ciasto z wierzchu posmarowałam olejem i ponownie odstawiłam do wyrośnięcia przykryte folią spożywczą.
Trwało to ok. godziny.
Piekarnik nagrzałam do 200 C i piekłam chleb 15 minut po czym spryskałam wierzch chleba wodą, zmniejszyłam temperaturę do 200 C i piekłam jeszcze 35 minut.
Studziłam chlebek na kratce.
Smacznego.
Przepis własny. 
Przepis dodaje do Akcji "Na zakwasie i na drożdżach"

3 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger