Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 21 czerwca 2014

Käsespätzle czyli makaron z serem

Kolejny przystanek z Darią i Formułą 1 i jest on ponownie na Grand Prix Austrii.
Tym razem szef kuchni serwuje narodowy przysmak Austriaków czyli Käsespätzle.
Käsespätzle to inaczej domowe kluseczki makaronowe z serem i cebulką po austriacku.
Bardzo pyszna potrawa i bardzo szybko się ją gotuje.
Zapraszam serdecznie.
 
                  Składniki:
         Ciasto:
  • 250 g mąki
  • 5 jaj
  • 1 żółtko
  • szczypta soli
  • 2-3 łyżki wody jeśli ciasto okaże się za gęste 
  • 2 łyżki masła
  • 150 g sera Emmenthaler,  Gruyere lub Cheddar
        Smażona cebulka:
  • 2 duże cebule
  • 75 g masła
Mąkę połączyłam z jajami i szczyptą soli i dobrze wymieszałam.
Ciasto ma być miękkie ale nie lejące jeśli jest zbyt gęste należy dodać trochę wody.
Odstawiłam ciasto na 30 minut aby odpoczęło.
Ser starłam na tarce o grubych oczkach.
Cebulę pokroiłam w plasterki.
Na patelni rozgrzałam masło i smażyłam na nim cebulę do momentu aż nabrała złotego koloru. 
Przeniosłam ją wówczas na ręcznik papierowy aby ją osączyć z tłuszczu.
W garnku zagotowałam wodę z solą i jak zawrzała na garnku umieściłam durszlak metalowy i wlałam do niego ciasto.
Pałką przecierałam ciasto do gotującej wody.
Gdy całe ciasto znalazło się w wodzie w postaci kluseczek zamieszałam i gotowałam 3 minuty.
Kluski odcedziłam a w garnku rozpuściłam masło, włożyłam z powrotem kluski, dodałam ser i cebulkę i wymieszałam.
Gorące wyłożyłam na talerze. 
Smacznego.
Przepis kuchni Austrii.

5 komentarzy:

  1. Jadła tą potrawę w Austrii. Faktycznie, jest pyszna.
    Bardzo lubię Spätzle i często je robię na obiad.
    Podaję z wołowiną i sosem. Są pyszne. W Austrii i Bawarii (Niemczech) można kupić przyrząd do Spätzle.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią bym taki przyrząd zakupiła, u nas nigdzie nie widziałam.Z wołowina są na pewno znakomite .
      Dzięki Łucjo.

      Usuń
  2. Ja bym bardzo chętnie sobie taki posiłek wmiotła, ale niestety póki dieta, muszę się powstrzymać. Spatzle uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć troszeczkę sobie zrób bo pyszne.

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za udział w akcji kolejny raz :) oby Ci się nie znudziło ;)
    Fajne kluseczki, kiedyś sąsiadka mi mówiła, że kupuje takie gotowe w Lidlu, ale podejrzewam, że są bez porównania z domowymi.

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks