czwartek, 12 czerwca 2014

Sajgonki z owocami

Zapraszam dziś na wspaniały deser na wiosenne upały.
Do deseru użyłam owocu który pierwszy raz widziałam na oczy i zakupiłam szybciutko.
Owoc ten to miszpelnik - kupiłam go w markecie.
Miszpelnik japoński zwany także niśplik japoński smakiem przypomina dojrzałe jabłko i rośnie w Chinach.
Doskonały do deserów i ciast.
Owoc ma wysokie walory dietetyczne dzięki niskiej zawartości tłuszczów nasyconych i sodu oraz wysokiej zawartości witaminy A, błonnika, witaminy B6, potasu i magnezu.
Jeśli tylko znajdziecie ten owoc koniecznie popróbujcie, mnie bardzo smakował.
A do sajgonek możecie użyć owoców jakie lubicie.
Deser jest pyszny, lekki i szybko znika.
Rolsy z owocami czyli jak zrobić sajgonki owocowe?



Składniki:
  • papier ryżowy 
Konfitura z rabarbaru:
  • 1 duża łodyga rabarbaru 
  • 1 łyżeczka masła klarowanego 
  • 2 łyżki cukru trzcinowego 
Sos truskawkowy:
  • 300 g truskawek 
  • 2 łyżki cukru pudru 
Dodatkowo:
  • truskawki 
  • arbuz żółty 
  • miszpelnik owoce 
  • 2-3 łyżki posiekanych orzechów nerkowca



Przygotowanie:
  • Najpierw zabrałam się za konfiturę z rabarbaru.
  • Łodygę umyłam, osuszyłam i pokroiłam na mniejsze kawałki.
  • Na patelni rozgrzałam masło a w nim stopiłam cukier trzcinowy.
  • Włożyłam wtedy na patelnię kawałki rabarbaru i pod przykryciem rozpróżyłam rabarbar.
  • Smażyłam aż zgęstniał. 
  • Truskawki zmiksowałam z cukrem pudrem na gładki sos.
  • Miszpelnik pokroiłam na kostkę, truskawki w cząstki a arbuza w paseczki.
  • Papier ryżowy układałam na desce do krojenia i smarowałam ciepłą wodą, chwilę odczekałam aż zmiękł i posmarowałam go wówczas konfiturą z rabarbaru.
  • Na konfiturę układałam na środku kawałki owoców po czym zawijałam brzegi do środka i zwijałam w rulon.
  • Sajgonki układałam na talerzu, polałam sosem truskawkowym i posypałam posiekanymi orzechami nerkowca.

Smacznego.
Przepis: Dorota Owczarek

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger