niedziela, 8 czerwca 2014

Tureckie bułeczki

Tym razem zawitałam do Turcji a to za sprawą "Wypiekania na śniadanie" i przepisu od Tatter.
Piekłam już kiedyś chlebek turecki [ klik ] ale tamten miał zupełni inny smak niż bułeczki od Tatter.
Poczyniłam pewne zmiany ale ten smak przypomniał mi dzieciństwo i bułki kupowane w sklepiku szkolnym zwane "żulikami", pyszności.

                Składniki:
          Zaczyn:
  • 320 g białej pszennej mąki chlebowej - miałam T 550
  • 1,5 łyżeczki drożdży instant
  • 340 g letniego mleka
Mąkę połączyłam z drożdżami, dolałam mleko, wymieszałam, i wyrobiłam ciasto.
Zostawiłam pod przykryciem na 45-60 minut.
       Pozostałe składniki:
  • 215 g białej pszennej mąki chlebowej - miałam T 550
  • 20 g mielonych migdałów
  • 25 g ciemnego słodu - miałam cukier rozpuszczony na suchej patelni i karmelizowany
  • 15 g ciemnego cukru muscovado - miałam trzcinowy
  • 1 łyżeczka soli
  • 50 g stopionego masła
  • 50 g melasy trzcinowej
  • 3 łyżki kawy inki- dodałam od siebie
  • 1 jajko
  • 100 g rodzynek
  • 1 małe jajo
  • 1 łyżka mleka

 Masło stopiłam w garnuszku razem z melasą i kawą inką a potem dodałam karmelizowany cukier.
Gdy masa lekko przestygła dodałam jajo i wymieszałam.
Do miski z zaczynem dodałam mąkę, migdały, sól i cukier i wymieszałam. 
Potem dodałam masę jajeczną i wyrobiłam gładkie ciasto o dość luźnej konsystencji.
Pod koniec wyrabiania dodałam rodzynki i ponownie wyrobiłam.
Odstawiłam ciasto na ok. 1,5 godziny do wyrośniecia.
Po tym czasie ciasto odgazowałam czyli składałam do środka i podzieliłam na 10 części.
Z każdej zrobiłam bułeczkę i odstawiałam na 10 minut aby bułki odpoczęły.
Po 10 minutach z kulek zrobiłam bułeczki dobrze naciągnięte z wierzchu i ułożyłam je na naoliwionej blaszce.
Blachę przykryłam ściereczką i odstawiałam bułki na 1,5 godziny do wyrośnięcia.
Jajo wymieszałam z mlekiem i po urośnięciu a przed pieczeniem posmarowałam bułki z wierzchu.
Piekłam bułeczki przez 30 minut w temperaturze 200 C.
Studziłam na kratce.

Smacznego.
Bułki razem ze mną wypiekali:
Przepis dodaję do Akcji "Na zakwasie i na drożdżach"

11 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger