wtorek, 22 lipca 2014

Koperkowy makaron w sosie śmietankowo-serowym z filetem z kurczaka i bobem

Dziś zapraszam Was na przepyszne danie, którym wygrałam w konkursie z makaronami Malma.
Danie to spodobało się jurorom z Malmy i zajęłam I miejsce, za co otrzymałam pakę pysznych makaronów.
A oto moje danie z makaronu, pyszne, aromatyczne z letnimi warzywami.
                            Domowy makaron:
  • 200 g mąki pszennej T 550
  • 100 g mąki orkiszowej jasnej
  • 3 jaja
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • szczypta soli 
Z podanych składników zagniotłam ciasto, zwarte i elastyczne, potem je cieniutko rozwałkowałam i pokroiłam w cienkie paseczki.
Paseczki rozrzuciłam na blacie aby przeschły ok. 1 godziny.
Makaron ugotowałam w osolonej wodzie jakieś 4 minuty od zagotowania.

Odcedziłam.
                          Sos:
  • 1 szklanka ugotowanego bobu
  • 1 kiełbaska paprykowa
  • 1 cebula
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 150 ml słodkiej śmietanki
  • 1/2 szklanki startego sera gouda
  • 2-3 łyżki listków tymianku
  • sól
  • pieprz
Cebulę  pokroiłam w kostkę a kiełbaskę w plasterki.
Na patelni rozgrzałam olej i smażyłam na nim kiełbaskę i cebulę.
Jak cebulka się ładnie zeszkliła dodałam śmietankę i ser, podgrzewałam ciągle mieszając aby ser się nie przypalił.
Na koniec włożyłam listki tymianku i ugotowany bób.
Doprawiłam solą i pieprzem do smaku.

                        Filet:
  • 1 pojedynczy filet z kurczaka
  • 3-4 łyżki sosu słodko-kwaśnego
Zamarynowałam filet sosem i odstawiłam na 12 godzin.
Jeśli nie macie tyle czasu to choć na godzinę.
Usmażyłam filet na łyżce oleju aby był złocisty i soczysty.
Makaron podawałam z sosem i plastrami kurczaka.

Smacznego.
I po włosku i z letnim akcentem.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger