Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 5 lipca 2014

Nocny chleb na sodzie

W kolejnej sesji "Wypiekania na śniadanie" zajęliśmy się takim oto pysznym chlebkiem.
Chleb wyszedł znakomicie, jest bardzo razowy i smakuje rewelacyjnie.
Zachęcam wszystkich do pieczenia bo chleb robi się sam jak my śpimy, potem wstajemy chleb do piekarnika i na śniadanie mamy pyszny bochen.


                       Składniki:
  • 200 g mąki graham
  • 200 g mąki pszenna T 750 - dałam T 650
  • 100 g mąki orkiszowej jasnej
  • 7 g drożdży suszonych
  • 1 łyżeczka sody
  • 1,5  łyżeczki soli
  • 280 - 300 ml wody
  • 6 łyżek oliwy z oliwek

 Wszystkie mąki wsypałam do miski, dodałam sól, wlałam oliwę i wszystko wymieszałam.
Potem dodałam suche drożdże i rozrobioną w odrobinie wody sodę.
Wymieszałam i dodawałam powoli wodę do momentu aż ciasto stało się zwarte i elastyczne - u mnie wyszło to ok. 270 ml.
Zagniatałam ciasto jakieś 5 minut.
Koszyk do wyrastania chleba lub miskę wysypałam dość obficie mąką krupczatką.
Z ciasta uformowałam kulę rękami umoczonymi w oliwie.
Przełożyłam ciasto do koszyka, włożyłam do torby foliowej tak dużej aby nie dotykała chleba jak urośnie i zostawiałam w cieple na całą noc.
Rano jak chleb był wyrośnięty przełożyłam go na blachę wysypana mąka krupczatka i piekłam 20 minut w temperaturze 200 C i 30 minut w temperaturze 180 C.
Po upieczeniu studziłam bochen na kratce.
Zapach w całym domu się rozchodził nieziemski.
Polecam serdecznie.
Smacznego.
Razem ze mną chleb wypiekali:
Lidia zdjęcie z FB 
Bożena zdjęcie z FB
Chleb dodaję do Akcji "Na zakwasie i na drożdżach"
Akcję tym razem prowadzi Łucja [ klik ]

3 komentarze:

  1. Hmmm kiedyś piekłam chleb na maślance, bo z drożdżami współpraca nam się nie ułożyła ;)
    Jednak myślę, że czas najwyższy podjąć po raz drugi wyzwanie, tym bardziej, że Twój przepis jest bardzo prosty i zapewne chlebuś przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj, uda się na pewno.

      Usuń
  2. Pięknie Ci się upiekł! Dziękuję za kolejne wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks